Hallo van een kennis deze foto gekregen.
Ik denk zelf omega de ville, quartz natuurlijk.
Bouwjaar ?
Goud of verguld.
Ben benieuwd naar reacties
Goud denk ik als de merkjes wat duidelijker kunnen worden weergegeven, wat ik denk dat goudmerkjes zijn. Leeftijd: jaren tachtig begin negentig? Dat is een gok mijnerzijds, A Journey Through Time laat deze niet zien.
Op Watchexchange staat een niet-gouden vergelijkbare Omega t.k. en die is in 1984 gemaakt.
Leuk weetje: in die adv is de bandaanzet omschreven als T-lugs (ook weer iets geleerd)
Dat is ook meteen een nadeel van dit mooie model, door die bandaanzet is het vinden van een nieuwe band niet zo eenvoudig.
Dat is toch makkelijk zelf te snijden
Die inkeping ja, maar er gaat ook geen gewone pushpin in
Anyway, dit is een zijsprongetje
Wel een nteressante Ijsprong hoe moet ik dat zien?
Deze kun je makkelijk open wippen met een onscherpe tool.
Maar wellicht verstandig om dat aan iemand anders over te laten.
Heb je een foto aan de binnenkant van de Omega buckle (uiteinde van de band)? Wellicht is dat ook van goud.
Lijkt mij een dikke schroefbout, die niet in elk bandje past
Ijsprong?
Eisprong?
Zijsprong
De kroon mist lijkt wel? Of is dit een of ander verborgen systeem waar ik geen weet van heb.
Hier vond ik er nog eentje uit het Catawiki archief: https://www.catawiki.com/en/l/11166393-omega-deville-t-lug-cal-1417-1982. Conclusie eerste helft jaren 80.
Ik zie nu wat je bedoelt @Harpoen! Maar dat is natuurlijk nog steeds geen enkel probleem mits er maar genoeg ruimte is in het bandje.
Omega cal. 1365 heeft een Push Button Crown
Ah vandaar!
Makkelijke eerste indruk:
Goud of verguld Als we de pvd kasten even laten voor wat het is: Als er een goudkleurige middenkast is en een stalen deksel is het bijna altijd verguld of Plaque. Omgekeerd, als de middenkast en deksel goudkleurig zijn dan is het een massief gouden horloge.
En uiteraard de goudmerkjes, al staan die soms alleen op binnenkant van de deksel of op de achterkant van de poot van de bandaanzet.
Bedankt voor de info.
Horloge heeft inderdaad goudmerk op achterkant…