Omega De Ville (?)

Goede morgen

Ook deze Omega liet mijn schoonvader mij na (de andere was een vintage Constellation met stemvork die nu voor onderhoud bij Gerrit van Accutron.nl is).

Niet bepaald mijn ding, een afgedragen gouden tweehander met versleten quartz binnenwerk. Misschien verkopen voor goudwaarde?

Jullie mening?

Groet Filip

2 likes

Krijg je spijt van, wellicht(voor je partner?) toekomstige emotionele waarde.
Laat hem anders een paar jaar liggen, eet geen brood, hoop ik.

1 like

Mijn vrouw (enige dochter) is haar vader 13 jaar voor gegaan. Ik had een zeer goede band met mijn schoonvader (en trouwens ook met mijn schoonmoeder), maar twee horloges om emotionele redenen is er mss een te veel. In dubio dus.

Volgens mij geef je het antwoord zelf al, gewoon verkopen voor de goudwaarde.

Als ik je goed begrijp heb je de grootste voorkeur voor de Conatellation. De De Ville (foto achterzijde?) hier op het forum voor goudwaarde verkopen

De Constellation spreekt mij idd meer aan, zowel qua vorm als van geschiedenis, een verloren stukje techniek (stemvork)

De achterzijde van de De Ville staat gegraveerd met de naam en het telefoonnummer van mijn schoonvader, is dus wat delicaat om te delen, maar is voor het overige, blanco (wel met goudmerk).

1 like

Dan heb ik mijn twijfels want Omega zette het goudmerk over het algemeen aan de binnenkant van het deksel…
Een plaatje van het achterdeksel met een streepje door de naam en telnr. zou je misschien wel kunnen laten zien?

1 like

Ook dat :+1: en kan je de achterdeksel lichten?

Mooi ding

1 like

Blijkbaar wat twijfels over de echtheid :smirk:, daar kan ik wel gerust in zijn, mijn schoonvader kocht enkel bij gerenommeerde dealers. Trouwens bevestigd door mijn gebruikelijke AD, en de goudwaarde werd op zo’n 1.700,00 EUR geschat.

Goudwaarde is gewoon glas + movement eruit en wegen.

Ik ben een loutere liefhebber, en geen halve horlogier zoals sommigen hier op het Forum (waar ik toch wel respect en bewondering voor heb). Het ontbreekt mij dus aan de nodige tools om de kast open te maken, zou ik trouwens niet durven in de vrees dingen te beschadigen.

Indeed, was een ruwe weging/taxatie, incl. glas en binnenwerk.

In de late 70s en 80s kwam t voor met stempels. Je ziet hier op HF met name gouden nep snelweg omegas en die hebben erg pontificaal goudmerken op de caseback.

Model hierboven lijkt me een originele, maar niet bepaald met een courant design.

Voorbeeld snelweg omega

2 likes

Imho is er niets mis met twijfel als je niet alles kunt zien en/of alle gegevens hebt.
Ik heb inmiddels al zoveel erfenis verhalen gelezen en fake zien passeren dat ik niet zomaar iets aanneem of durf te beweren itt. tot sommige anderen hier.
Je vraagt om een mening en die van mij heb ik gegeven, niets meer en niets minder :wink:

1 like

Ja prachtig horloge natuurlijk.
Een legende.

1 like