Omega De Ville

Ben in het bezit van een erfstuk van mijn moeder, een gouden digitaal uurwerk OMEGA De Ville vermoedelijk van de jaren 2000. Ben niet op de hoogte van welk kaliber erin zit, en daarom mijn vraag:
kent iemand dit uurwerk en weet je toevallig welk kaliber het is of op welke site ik het kan vinden?
Op de site van OMEGA Vintage uurwerken kan ik het niet vinden.
Dank U allen
Groetrjes Roger

3 likes

Verre van digitaal, je zult quartz bedoelen. Het beste kan je oude folders van Omega doorzoeken. Ik denk vanaf begin 90.
Begin eens hier: http://old-omegas.com/

1 like

Dank u . ik bedoelde inderdaad quartz uurwerk. Ga een kijkje nemen op de website

1 like

Verplaatst naar “Vragen over…” categorie

1 like

Ik vind die schroeven helemaal op de hoeken nou niet echt Omega-waardig. Maar de plaat lijkt, qua font en Omega-symbool, en voor de periode, OK. Indien echt goud, heb je sowieso al een waardevol horloge in handen.

1 like

Via hulp van jullie website, en andere, ben ik erachter gekomen dat het OMEGA Quartz uurwerk beschikt over een een caliber 1424 diam 18,2mm en dikte 2,45mm. 9 jewels gebaseerd op het ETA caliber 256.461 en door OMEGA verfijnd, uitgevoerd met een Milanese ( Mech ) 18 karaats gouden band.
Het quartz binnenwerk zou eventueel kunnen vervangen worden door een mechanich ETA 2660 of een Peseux 7001, maar dan moeten we wel even kijken naar de stelhoogte, diepte van de kast, wijzers en wijzerplaat. deze laatste zal het grootste probleem geven om dat waarschijnlijk de assen niet gaan passen.

Wat is je doel met het horloge? Wil je het opknappen en weer gaan dragen?

Ik heb mijn twijfels.

Momenteel wordt het uurwerk gedragen door mijn dochter, maar ze wil af van het telkens nieuwe batterij steken. Dus was ik op zoek naar een oplossing om hiervan een mechanisch uurwerk te maken. Rekening houdende dat we desnoods de kas, wijzerplaat en wijzers willen behouden om het zo identiek mogelijk te hebben. Heb ondertussen al een paar adressen gevonden in Luik. nl Horlogerie AVC en Horlogerie Louis; Beiden zouden krakken zijn in hun vak wat herstellen en aanpassen van vintage uurwerken aangaat. Horlogerie Desitter zou zeer goed zijn voor Omega

Hebben jullie een ander idee? Info is zeer welkom

1 like

Hier past nooit een 7001 in man. Wat een onzin. Is dit AI-gegenereerde info of zo…? Bizar idee om een kwarts naar mechanisch om te bouwen… …“telkens nieuwe batterij steken” - da’s eens in de 2 a 3 jaar. Met een handopwinder moet-ie elke dag opgewonden worden. Dat is nu in de praktijk iets wat bij dameshorloges juist vaak irritatie opwekt bij de draagster.

Ik heb om die reden eind jaren “00”, werkzaam bij een horlogezaak in Haarlem, dozijnen kleine handopwinders juist omgebouwd naar kwarts. Ik was in loondienst, en zou zelfstandig nooit een dergelijke klus aannemen; inclusief afbreken en afvijlen van de wijzerplaatpootjes, en het uurwerk met plakkertjes aan de wijzerplaat bevestigen.

Zet het uit je hoofd.

4 likes

Heeft u haar gevraagd of ze het beter vindt als ze telkens wanneer ze het horloge pakt het opnieuw moet opwinden en weer op tijd moet zetten? Gaat snel vervelen namelijk, en het is de reden dat veruit de meeste vrouwen gewoon quartz willen. Los daarvan is het vervangen van een uurwerk in een horloge door een ander type uurwerk zelden een goed idee.

Hoe dan ook succes en veel plezier van uw erfstuk.

1 like