Omega deville quartz 1378

Nu wordt het interessant. Een quartz horloge opwinden? Die variant ken ik nog niet.

Opwindas, opwindstift zitten in een mechanisch horloge. In een quartz horloge heet het de wijzerverzet stift of -as.

Ron

Beste Ron, voor mijn part noem je het een wijzerverzet-as, leuke benaming naar als ik bij de vakhandel naar een opwond-as voor een kwarts horloge vraag dan krijg ik zeker het juiste artikel. Of bestel gewoon artikel 401 met vermelding van het kaliber

los van de juiste benaming, heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag! wie wil dit voor mij bevestigen?

Antwoord stond er 10 uur geleden al. Begin er niet zelf aan. Als wel, veel plezier ermee… ik weet er helaas helemaal niks van dus ik zou het zeker allemaal stukmaken. :wink:

ja thx met een hefboomtooltje dus… weet ook niet of ik eraan ga beginnen…

Vraag iemand op HF of hij het kan in orde brengen op de juiste manier. Zelf niet aan beginnen. Als je iets kapot maakt heb je pas echt grote kosten.

Ja dat is ook een optie…bedankt.

1 like

Als je jezelf nu even voorstelt en vermeld waar je woont is er vast iemand in je buurt die even de kast voor je open maakt. Kost je misschien een flesje huppelwater, maar altijd beter als het zelf verknoeien.

alles ging prima. heel simpel de stift kunnen verwijderen en inzage kunnen hebben op het prachtig kaliber 1378…

1 like