Omega die door de wasstraat moet

Waterpikker ? Ik ga ff googelen :grinning:

Even kijken op marktplaats
Hierbij een foto.

1 like

Gevonden, kan best handig zijn. Thx, altijd leuk dit soort tips.

Werkt perfect en je kunt er altijd nog je gebit mee reinigen Ha Ha :grin::grin:

1 like

Moet je iets met je gebit doen dan? :joy:

Even lezen waar de waterpikker voor bestemd is??

1 like

Echte tips heb ik niet. ik heb in het verleden wel eens 3M waterproof schuurpapier en/of groene Commandant Cleaner (niet tegelijk!) gebruikt maar dat is hier niet geschikt dunkt me.

Deze reactie is meer bedoeld om aan te geven dat ik zie dat er terdege nog steeds voldoende forum"spirit" is om elkaar te helpen met tips e.d. en om tegengas te geven aan de forummoeheid die bij sommigen lijkt te heersen.

Fijne zondag allen!

4 likes

Hoewel ik kort lid ben heb ik al aardig wat tips gekregen. Reacties met een knipoog kan ik ook wel waarderen. Op ieder forum zijn er wel leden die alleen maar onzinnige reacties kunnen geven of even willen melden dat wat jij plaatst te min is.
Och, doorscrollen is een mogelijkheid en heel soms even een duidelijke reactie teruggeven kan geen kwaad.

We hebben een gemeenschappelijke tic en niet iedereen kan goed met die tic omgaan.

2 likes

Ja ach… je hebt de tijd he. Je eerste schakel die je geprobeerd hebt te schuren ziet er fantastisch uit. Mooi klusje om alle schakels te pakken in de schaduw met een verfrissend drankje erbij.

1 like

Ik heb een paar jaar terug een setje met wat verschillende gradaties schuurpads gekregen. Dat werkt ook perfect.

Voordeel is ook, dat het veel minder slijt dan schuurpapier. Schuurpapier is heel snel niet meer goed en dan krijg je een ongelijke finish.

Klopt, heb gelukkig heel wat liggen dus inderdaad regelmatig nieuw stukje pakken.

1 like

Thx, we gaan het op gemak afmaken. Heeft geen haast.

( zo was het gisteren)

Nog zeker niet tevreden maar het is al een wereld van verschil.

7 likes

nu nog de kapjes op de scharnieren polijsten (rest vd band daarbij afplakken!)

1 like

Jep, maar ben nog niet helemaal tevreden. :grinning:

Voor een echt gelijke finish zou ik een stukje hout zagen die net tussen de schakels past en daar met dubbelzijdige tape (carpet tape) een stukje schuurpapier op plakken. Ik schuur niet graag gewoon met papier omdat de druk met je vingers altijd ongelijk is met een vlak blokje /houtje lukt dat beter. Alvast een mooi resultaat hoor!

3 likes

Thx, voor de tip. Alle tips zijn welkom.

Mooi werk, ziet er veel frisser uit!

1 like

Dit is misschien leerzaam:

1 like

Geheel off topic dit maar eens, ik ken het forum pas een jaar maar ik geniet van de forumspirit en zie dat iedereen gewoon terecht kan met vragen en netjes antwoord krjgt. Ook nieuwe leden worden hartelijk verwelkomd dus ik snap het ook niet helemaal.

En on topic, ik heb laatst van de wibra schuurpads gehaald, soort van scotch n brite pads dus. En ook die zijn prima voor zo een geborsteld resultaat. Maar de ts heeft alles al wat die nodig heeft voor het juiste resultaat dus prima. Ziet er goed uit ook het resultaat, moet niet te netjes worden want dat past niet bij de leeftijd.

3 likes