Vandaag een omega constellation opgehaald. Prijs was erg netjes, de omega automaat loopt ook aardig goed maar zit vol met krassen en vuiligheid.
Aan het uurwerk kan ik zelf niets doen, dat lukt helaas niet met mijn handen. Te fijn werk lukt nou eenmaal niet met trillende handen.
Op de terug weg even lang Kalle Slaap geweest voor een bakkie en een praatje. Erg gezellig en kreeg gelijk wat nuttige tips voor de band.
Heb nu 1 schakel geprobeerd en het resultaat mag er zijn. Met heel fijn schuurpapier in een rechte lijn over de band. Ook dat is niet echt prettig voor mijn handen maar gewoon af en toe een schakel doen is prima te handelen.
Mooi horloge wat met een beetje TLC weer een beauty kan worden. Ik zou een Cape-cod polijstdoekje bestellen en daarmee aan de slag gaan. De meeste wat lichtere krassen poets je daarmee wel weg zonder al te veel moeite.
Heb ze inmiddels op eBay gevonden en Kalle kan ook nieuwe bestellen. Eerst dit projectje maar doen en wellicht wil Mn meissie er geen afstand van doen
Thx voor de tip👍🏻
Ik kan het op de foto slecht zien, maar het lijkt een (heel licht) gematteerde kast te zijn. Cape cod maakt hem glanzend. Als dat de bedoeling is: , anders zou ik hem lekker door Kalle ofzo laten opmaken (áls de krassen je storen).
Ik vind het resultaat best aardig zo op de foto’s! Het is al een iets ouder horloge, dus helemaal krasvrij hoort hij ook niet te zijn. Ik zou lekker zo doorgaan en ben benieuwd naar het eindresultaat.
Heb voorheen een keer de dremel gebruikt bij een smp maar dan gaat het glimmen. De band hoort mat te zijn, het werkt op deze manier wel, kost alleen wat meer tijd. Geen probleem, hoeft niet morgen klaar te zijn.
Dank voor je reactie
Klopt, de cape cod reinigt zeker goed. Heb ook een ultrasone staan dus dat moet goed komen. Ga even kijken of ik het geduld kan opbrengen om het rustig aan te doen. Denk dat de omega in de komende week er een stuk beter uit ziet.