Dank je wel!
Speedmaster …De Ville…en dan eindigen met een schitterende gloednieuwe SMP!
Heel veel plezier ermee…enne echt een mooie keuze hoor!
Draag hem in goede gezondheid met de wind in de rug!
Zeker een waardig, iconisch alternatief! Proficiat!
Prachtige Seamaster Diver 300m!
Heel veel plezier ermee gewenst!
Dank je wel!
Dank je!
Dank je wel!
oeeee die is wel mooi hoor…
Ook heel mooi😀!
Mooi verwoord @Jaroen !
Omega is voor mij ook magisch, ondanks dat het wel eens de Opel onder de Zwitserse kwaliteits horloges wordt genoemd.
De Deville is meer mijn ding maar een speedy is een klassieker die eigenlijk “gewoon” in je kist hoort. Niet of maar eerder, welke.
Kortom : ik zou voor de SMP gaan.
Mr. B!!!
OPEL???
Zo’n SMP is inderdaad dik en mooi!
Misschien ook maar eens passen hoewel mijn dilemma meer draait om de vraag of ik nog een tweede Opel Speedmaster ga kopen!
Ik weet het, het is “FOX retoriek”, “men zegt” maar het wordt weldegelijk gezegd
Mijn SMP draag ik met veel plezier. Altijd als je er naar kijkt is hij mooi en als je even niet hebt geleken, dan overvalt hij je gewoon met schoonheid.
Ondanks dat het een heel dik horloge is, is hij zo dun dat hij prima onder een overhemd te dragen is.
Speedy heb ik alleen ooot gepast …
Super!!! Twee honden vechten…
En de derde…
Prachtige keuze Hans. Na je hele topic vanaf het begin gevolgd te hebben zag ik deze Seamaster echter niet aankomen. Totaal iets anders, maar desalniettemin een geweldig horloge. Van harte!
Dank je😀!
Van m’n vier Omega’s blijft de eerste altijd toch wel bijzonder.
Nu ben ik een beetje aan het sparen geslagen voor een vijfde Omega en dat moet dan toch een chronograaf worden. Momenteel ben ik aan het kijken naar een Speedmaster 39mm (reduced) met kaliber 3220, dit vind ik een mooie automatische Speedmaster. De Professional vind ik ook prachtig, maar ik heb nog m’n twijfels. M’n Seamaster is 41 mm en vind ik eigenlijk groot (en zwaar) genoeg. M’n kleinere (vintage) Omega’s draag ik ook met veel plezier.
Bij het onderzoeken van de prijzen die momenteel gangbaar zijn ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor een hele mooie “reduced” maximaal ongeveer €1750,00 wil betalen. Voor een hele mooie gebruikte “Professional” wil ik maximaal iets van € 2250,00 betalen, dat wil niet zeggen dat ik vind dat een vintage Speedmaster niet meer waard zou zijn, maar mijn persoonlijke keuze is, dat ik dan liever voor een nieuwe Speedmaster zou willen gaan, doorsparen dus😀.
Wordt een Speedmaster reduced ook “Speedy” genoemd?.
Het is weer erg leuk om er mee bezig te zijn en niets is zo veranderlijk als een mens, straks kom ik nog met een Invicta in huis😂.
Dus het Omega dilemma is nog niet ten einde!
Mooie Omega!
De Reduced Speedmaster is mooi qua maat, maar ik vind de wijzerplaat veel minder in balans dan bij de Pro. De subdials staan veel te veel naar buiten. Ik vind het juist de allergrootste verdienste van de Pro: het perfect gebalanceerde wijzerplaatontwerp. Er is veel te doen, maar alles klopt.
Kortom: ik zou altijd voor een mooie Pro gaan en dan niet op de laatste EUR100 kijken.
Alle Speedmaster modellen zijn Speedy’s
Ik vind de moonwatch overigens niét heel groot of zwaar dragen!
Hij is vooral wat groter en draagt -zeker met de bij de lugs uit stekende stalen bracelet- groter maar die kun jij volgens mij vast wel rocken!
Voor dat geld mag je dan ook wel wat wrist présence hebben vind ik!
Óók mijn suggestie: ga voor de
watch!!!
Veel wijsheid en lekker doorsparen!!
Het Dilemma is voorbij😃. Vanmiddag heb ik voor het eerst een Reduced en een Professional bij elkaar gezien en besloten dat het definitief geen reduced gaat worden. Voorlopig ga ik acties ondernemen om “fondsen te werven” die het mogelijk te maken om t.z.t. een Moonwatch aan te schaffen😃.
Een Speedmaster Reduced is prachtig en een volwaardige Omega chronograaf, maar bij een Professional valt de Reduced gewoon in het niet (sorry).
Dit keer heb ik m’n vrouw meegenomen en zij vond ook dat ik moet gaan voor een Professional, haar steun heb ik dus!
E.e.a. gaat nog wel even duren want ik ben een “arme Musicus😃”, maar wel een doorzetter!
Speciaal voor het schrijven van deze reactie heb ik even m’n SMPc omgedaan, de SMPc maakt het wachten op een Speedmaster echt wel gemakkelijker!