Ik heb gister bij een juwelier de Omega Seamaster Planet Ocean 2500 42mm om mijn pols gehad en vond dit model al een tijdje leuk.
Hij gaf mij als advies nog de nieuwe model 8500 te proberen bij een ander juwelier, omdat hij deze helaas niet had. Wel zei hij dat de nieuwe model 8500 duurder was dan de 2500.
de 2500 kon ik krijgen voor €3250 en de 8500 zou rond de €4700 zijn.
Ik heb de nieuwe nog niet om gehad en weet dus nog niet welke ik zal halen. En er zit ook nog wel een flinke verschil tussen deze twee.
Zelf heb ik de 2500. ik heb ook de 8500 om gehad, en deze is ook erg mooi. Er zit idd een redelijk prijsverschil in. Verschil tussen de 2 buiten het uurwerk, is dat de po 8500 een zichtbodem heeft waar je het (mooie) uurwerk ziet zitten. Ook heeft deze een ceramic bezel, welke krasvaster is. Ook is de kast een stukje hoger, dus om de pols voelt hij iets groter.
Beide mooie horloges maar wat mij betreft heeft de 8500 net een streepje voor. Mooier uurwerk en net wat meer aanwezigheid om de pols. Prijsverschil bij de juwelier is inderdaad fors, eventueel eens overwegen om er eentje bij William te kopen? http://wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1763&Itemid=6
@Gerwatch
Bedankt voor de link.
Had al beetje gezocht op het internet de verschillen tussen de 2500 en 8500,
maar niet zulke duidelijke foto’s THX.
Die 8500 is wel een stuk groter zo op die foto’s.
@IAmsterdam
Zo de prijzen zijn dan wel een stuk lager bij deze juwelier.
Ik zal denk ik eerst even een juwelier opzoeken waar ik die 8500 even kan passen :D.
En zal nog wel even online verder kijken waar ik een goedkope aan de haak kan slaan.
Hij is zeker groter, is een kwestie van smaak. Ik heb destijds gekozen voor de 45mm 2500 omdat hij mij naar mijn mening beter stond. Ik vond de 8500 te groot (heb geen dikke polsen). Maar nu staat de 8500 ook weer op mijn lijstje, de maat went
Ik heb ook bewust gekozen voor de 45mm 2500, erg comfortabel. De 8500 heeft zeker zijn voordelen qua uurwerk en bezel maar de hoogte en het toch wel grote prijsverschil met de 2500 gaven wat mij betreft de doorslag. De PO is, ongeacht welke uitvoering, met recht een topklok!
Wat mijn oog voornamelijk pakte was de keramische bezel, dat is echt een eye-catcher, maar of dat de meerprijs waard is kan je eigenlijk alleen zelf beslissen.
Die sub is ook een mooie ja.
Zit ook te twijfelen aan de datejust 116334…
Allemaal keuzes… moet helaas een beslissing maken want 2 is helaas te veel voor een werkzoekende HBO’er haha
Hopelijk ff binnekort tijd om even bij een juwelier langs te gaan die de omega 2500 en 8500 en de datejust 116334 heeft en dan eindelijk een moeilijke beslissing nemen
@Gerwatch
Bedankt voor de link.
Had al beetje gezocht op het internet de
verschillen tussen de 2500 en 8500,
maar niet zulke duidelijke foto’s THX.
Die 8500 is wel een stuk groter zo op die foto’s.
De 8500 is kwa breedte niet werkelijk groter, maar oogt idd groter door de andere opzet vd bezel en de dikkere elementen als op de wijzerplaat en wijzers.
Hij is wel dikker door t nieuwe uurwerk.
@IAmsterdam
Zo de prijzen zijn dan wel een stuk lager bij deze
juwelier.
Ik zal denk ik eerst even een juwelier opzoeken
waar ik die 8500 even kan passen.
Ik vind reviews leuk en fijn om de details die anderen zijn opgevalen en hun evaringen. Maar zelf kijken, voelen en passen geeft n beeld voor hoe t om de eigen pols staat en voelt.
De datejust is wel weer een heel andere klok. Ik zou voor mezelf nagaan waarvoor t klokje moet gaan ‘dienen’. Is t n klokje die je als dailybeater gaat dragen of alleen voor bepaalde gelegenheden? En welke zou daar t beste bij passen? Wil je n netter model of juist iets sportievers?
Ik heb gister bij een juwelier de Omega Seamaster
Planet Ocean 2500 42mm om mijn pols gehad en vond
dit model al een tijdje leuk.
Hij gaf mij als advies nog de nieuwe model 8500 te
proberen bij een ander juwelier, omdat hij deze
helaas niet had. Wel zei hij dat de nieuwe model
8500 duurder was dan de 2500.
de 2500 kon ik krijgen voor €3250 en de 8500 zou
rond de €4700 zijn.
De Planet Ocean 2500 voor € 3250? Da’s de originele verkoopadviesprijs! Voor een model dat niet meer geproduceerd wordt is dat een hoop geld…
Ik heb zelf een Planet Ocean 2500D (45,5 mm), eind vorig jaar nieuw aangeschaft bij een officieel dealer voor € 2290, oftewel een korting van € 1000.
In mijn ogen een prachtig horloge, waarvan ik veel plezier heb!
Ik weet overigens niet of je per se de “gewone”" Planet Ocean zoekt? Voor nog geen € 3700 is er een nieuwe Planet Ocean chrono te koop
(normale prijs € 5300). René Kahlé in Laren heeft 'm in de aanbieding.
Sowieso zou ik je adviseren beide horloges (de 2500 en de 8500) eerst te passen. De 8500 schijnt nogal dik te zijn en ik weet niet of je pols dat aan kan…
Aan de andere kant, ik heb al mijn horloges ongezien gekocht en er geen spijt van
Heb ze beide gehad…zowel op staal als op rubber.
De 2500 is superklok maar 8500 vind ik veel mooier. Alleen is deze vrij dik en zwaar. Nu Rolex Sub no date…die in de verkoop staat om toch weer de PO2500 aan te schaffen (op staal!).
Prijzen die je noemt zijn veel te hoog, maar daar was je al achter.
Dus de 2500…
mijn dilemma bij de PO zou zijn: 42 of 45.5 mm. Staal of titanium?
uurwerk geen dilemma: 8500!
Heb dit horloge pas sinds kort in het vizier, maar gelukkig heb ik nog tijd om te kijken welke het in de toekomst moet worden
Veel succes bij je keuze!
Bij mij tikt ook de Omega PO in 45 mm uitvoering om de pols(tu).
Met het 2500 D uurwerk erin. Bij lex watches verleden jaar januari nieuw aangeschaft.
Scheelde met de winkelprijs toch even bijna 800 euro, winkelprijs is 3300 euries.
Afgelopen maart was ik voor een short break holiday in Duitsland en liep met moeder de vrouw door het mooie plaatsje Lippstadt. Het was koud en een windje erbij en min 4 graden…pff je B… vroren eraf! maar dat mocht de pret niet drukken. Langs een juwelier lopend en zag daar de Omega PO met 2500 D uurwerk heerlijk op een nieuwe klant te liggen wachten in de etalage prijskaartje erbij en hoppa of u effe 3500 eurie’s wilt aftikken.
Er stonden ook mooie Rolexen te wachten op een nieuwe eigenaar maar ja effe 6800 op de toonbank neerleggen is voor vele toch een flinke hap uit het budget. En met een 40mm maatje vind ik ze toch net even te klein. Maar het maakt wel hongerig al die mooi klokken in zo,n etalage en het deed even de snijdende kou vergeten…
Ik zou ook voor de 2500D gaan, technisch weinig
verschil met de 8500, de bezel is mooier in
evenwicht en de prijs is de helft.
Check William Wien eens, daar komt de mijne
(2500C) ook van.
Ik vind de 3e laag toch best een aardige stap voorwaarts. En de silicium balans mag er ook wezen. Daarnaast ziet t uurwerk er ook mooi uit. Als de hoogte en budget geen beperkingen zouden zijn, zou ik voor de 8500 zijn gegaan. Ware t niet dat de ospolmle bestaat