kom maar met je foto toestel ik heb zo’n 200 stuks gekocht van een gepensioneerd Omega dealer dan zie je dat er toch nog al wat verschillende modellen zijn gemaakt
Twee doornsluitingen van resp. late 60er jaren en de 70er jaren. In het “wat rondere” logo zie je bij beide een geribbeld oppervlak. Let ook weer op de verschilde vormen van het opgelegde logo!
Over de linker doorn heb ik mijn twijfels, niet over de beugel. Let op de rechterdoorn: die heeft een afwijkende vorm. De rechter sluiting kom je naast de uitvoering met een Omega-logo ook tegen met b.v. een Longines- of Zenith-logo; zal wel in dezelfde fabriek zijn gemaakt voor de diverse merken.
Later kom je sluitingen tegen van Omega zonder opgelegd logo. Deze gepolijste sluiting bestaat ook in een mat geborstelde uitvoering.
Van de vroege versies met opgelegd logo bestaan veel nagemaakte versies. Een veel voorkomende nepper is de uitvoering waarbij je door het logo heen kunt kijken.(kan even geen voorbeeld in m’n Photobucket vinden…). Ook is er een minder schuin toelopende versie in omloop die welliswaar dicht is, maar aan het einde niet zo mooi spits toeloopt (vanaf de zijkant gezien). Deze was onlangs op de Rikketik veel te koop. Toen ik zo’n exemplaar goed bekeek en een opmerking maakte over een tekortkoming (dacht dat het logo er scheef op zat…) vertelde de verkoper dat ie er nog één had; toen kwam er een hele plastic zak vol van op tafel. Allemaal superglimmend en… vintage natuurlijk;)
Zal daar waar mogelijk is proberen e.e.a. nog aan te vullen.
kom maar met je foto toestel ik heb zo’n 200 stuks
gekocht van een gepensioneerd Omega dealer dan zie
je dat er toch nog al wat verschillende modellen
zijn gemaakt
kom maar met je foto toestel ik heb zo’n 200
stuks
gekocht van een gepensioneerd Omega dealer dan
zie
je dat er toch nog al wat verschillende
modellen
zijn gemaakt
groetjes
John
Kom op met die 200 foto’s!
Waarschijnlijk morgen, nadat ik ze ben gaan ophalen
Aan de binnenzijde heb ik nog nooit een Omega-logo zien staan.
In grote lijnen zien ze er hetzelfde uit als bij de foto’s van Roel, m.u.v. de nieuwste; daar staat alleen “stailess steel” in.
Zal binnenkort de binnenzijden trachten te kieken.
Denk dat je voor de 600 het beste een sluiting als bij het lichtbruine bandje kunt scoren (wel moeilijk te vinden, maar…misschien straks bij Roel;)).
Aan de binnenzijde heb ik nog nooit een Omega-logo
zien staan.
In grote lijnen zien ze er hetzelfde uit als bij
de foto’s van Roel, m.u.v. de nieuwste; daar staat
alleen “stailess steel” in.
Zal binnenkort de binnenzijden trachten te
kieken.
Denk dat je voor de 600 het beste een sluiting als
bij het lichtbruine bandje kunt scoren (wel
moeilijk te vinden, maar…misschien straks bij
Roel;)).
Brutus
Ik heb die dingen vrij gunstig mogen kopen dus ik ga ze hier uitdelen en op marktplaats voor woekerprijzen aanbieden
Zeer informatief.
Ik kijk reikhalzend uit naar de verkoopadvertentie.
Indien mogelijk wil ik vast inschrijven op een sluiting voor mijn Speedmaster Racing met nieuwe leren band,ben vergeten er een sluiting bij te kopen.
Niet om lullig te doen maar ik heb echt geen tijd om deze sluitingen per stuk te gaan verpatsen. Dus voorlopig blijven ze eens even in de kluis liggen.