Omega dresswatch cal. 268

Dag allemaal. Wat vinden jullie hiervan en van de prijs en waarom? Ik vind het een mooi horloge, maar ik vind de “Swiss made” onderin er wat slordig uitzien, of is dit normaal?
Alvast bedankt voor de input :slight_smile:

Grtz Melvin

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m743406990-omega-herenhorloge-anno-1961.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Volgens mij is dat vertekening door de bolling van het glas.

Jammer van de seconde wijzer, die is wel een beetje teveel aangetast naar mijn idee.

Over de prijs kan ik niets zeggen, ik heb niet zoveel verstand van Omega.

Swiss made staat er erg duidelijk op. Kroon lijkt twee verschillende kleuren te hebben. Onderdelen vervangen misschien?

Patina van de plaat en secondewijzer matchen totaal niet. Wijzerplaat hoort ook dat patina te hebben. Prijs aan de hoge kant. €150-175 lijkt me reëel, maar ik zou verder kijken.

Voor €400 heb je al een massief gouden Omega dresswatch in perfecte vintage staat.

Met 33 mm. is ie ook wel behoorlijk klein.

Henkjan91 Schreef:

Patina van de plaat en secondewijzer matchen
totaal niet. Wijzerplaat hoort ook dat patina te
hebben. Prijs aan de hoge kant. €150-175 lijkt me
reëel, maar ik zou verder kijken.

Voor €400 heb je al een massief gouden Omega
dresswatch in perfecte vintage staat.

€400 voor een perfecte massief gouden Omega? Lijkt mij wat weinig …

OT : wijzerplaat is erg wit voor een horloge van 60jr oud en de dunne lijntjes nog erg zwart en duidelijk,zal wellicht een redial zijn , prijs tussen 150-200 is fair.

Bedankt allemaal! Ik had al een vermoeden dat het een redial zou zijn en dat de vraagprijs aan de hoge kant is. Het is ook niet zo dat ik deze erg graag wilde kopen. Ik was meer benieuwd hoe jullie naar zo’n horloge kijken. Daar leer ik alleen maar van.
Wat ik trouwens kan zien in de Vintage Omega database lijkt het wel de originele kroon alleen het goud is er wat afgesleten door het opwinden. Is dat juist?

Dit is de mijne uit 1954, wel 14kt

@henkjan91 400 euro lijkt mij ook wel erg weinig.

Heel erg mooi (tu)

Thanks, vandaag ontvang ik mijn Omega Seamaster Chronostop! :smiley: Wel defect maar komt goed.

Zelf eent 14K Omega verkocht voor €300 met recente service en nieuwe leren band. Was zeker te weinig, maar hij verkocht gewoon niet, te weinig interesse.

Omg had je die niet te koop staan voor 750?

Ja. 0,0 reacties in 2 weken tijd. Toen kreeg ik de Tudor Pelagos, dus heb de prijs in tussenstappen van telkens 2 dagen verlaagd naar €600. Nog steeds helemaal geen reacties, dus toen de prijs uit frustratie naar €100 gegooid. Toen werd ik platgebeld en heb ik een bod van €300 geaccepteerd.

Word soms echt helemaal gek van alle Marktplaats koopjesjager. Als een product niet flink onder de waarde wordt aangeboden, reageert er gewoon niemand.

beste, deze man is een zeer eerlijke verkoper. ik kocht bij hem al meer dan 20 uurwerken, heeft altijd topstukken en veel NOS uurwerken. De prijs voor deze is mogelijks inderdaad iets te hoog, maar ik ben er zeker van dat het uurwerk in topstaat verkeert. Ik denk tevens dat de wijzerplaat wel origineel is.
groeten.

Dit heb je al meerdere malen verteld Matthias, maar jouw mening bevestigt niet zijn eerlijkheid voor een bepaald uurwerk.

Ik zeg ook helemaal niets over deze verkoper , constateer alleen dat een wijzer behoorlijk gecorrodeerd is en de wijzerplaat spierwit.

Tja, ik heb gevraagd of hij mij het ref. nummer wilde doorgeven. Hij wilde weten wat dat was. Dat vind ik toch niet echt positief voor iemand die veel horloges (wil) verkopen.

Hxmpd is de verkoper?

Vertel Hmpxd, welke ref is het nou?

Nope, verkeerde conclusie. Zie de marktplaats advertentie in mijn eerste bericht.

Dat is het inderdaad! Als je snel geld nodig hebt, trek je altijd aan het kortse eind…

Je moet er gewoon de tijd voor nemen…

Want dan zul je ook vaak zien dat je verkoopt aan mensen die een beetje waardering voor de spullen hebben!

Mensen die alleen maar koopjes willen, willen goedkoop inkopen en waarschijnlijk weer met marge doorverkopen!