Omega Dynamic Automatic

Hallo allemaal,

Wie weet wat een redelijke prijs is van een NOS Omega Dynamic Automatic? Hij bestaat ook als handopwinder, maar ik bedoel de automatic versie.

Ik hoor het graag. Vr gr,

Ron

Als op Ebay (internationaal) zoekt, dan vind je altijd wel vergelijkbare modellen. Deze zijn volgens mij niet zo duur. Max 350 - 400 schat ik. (ligt natuurlijk wel een de staat en zo).

hans

Hoi Hans,

Bedankt voor het reageren. Gebruikt komen ze inderdaad veel voorbij voor de prijzen die je noemt. Het is me echter niet helemaal duidelijk wat een gangbare prijs is voor een echte new old stock (dus niet teruggebracht in nos staat). Heb je daar evt zicht op?

Vr gr Ron

Stuur een Pb naar Nivelacuso en/of GJ, dat zijn de echte kenners op dit gebied. Hoe weet je dat het echt NOS is?

Bedankt voor de tip, kan ik inderdaad doen. Het is (bijna) altijd te zien of een kast, etc herstelt is. Ik kijk daarnaast altijd naar het verdere aanbod van iemand én de manier van antwoorden op gedetailleerde vragen. Daarnaast heeft hij geregeld NOS horloges van de bekendere merken.
Vr gr Ron

De Dynamics uit de 70´s zijn in alle uitvoeringen nog vrij algemeen verkrijgbaar. Ze waren toen de top-sellers van Omega.
Kies een zo gaaf mogelijk exemplaar, en ga ervan uit dat een servicebeurt nodig zal zijn.

Deze site heeft nogal wat te koop staan: http://www.heirloom2.com/omega_dynamic.htm

gr,
Hans Mennink

Hallo Hans,

Bedankt voor het antwoord op mijn pb. Uitgaande van de vermelde prijzen voor een in near mint staat gebracht exemplaar, kan ik ervan uit gaan dat de prijs die ik zou moeten betalen voor een originele nos ok is. Bedankt voor de info, als ik hem koop, zal ik wat foto’s plaatsen.

Vr gr Ron

Ik heb een pas bij de importeur gereviseerd exemplaar met day-date in prima staat.
Er zit nog 10 maanden garantie op.
Jullie spreken over NOS , waar staat dit voor?
Ik wil hem eventueel wel kwijt voor een redelijke prijs.

Gr.JanJ.

@Majary: NOS= New Old Stock. Een ouder horloge in absolute nieuwstaat, vaak is het onverkochte voorraad bij een juwelier.

gr,
Hans Mennink

zie;

http://horloge.paginamarkt.nl/

Hoi Bassie,

Ik ben inmiddels voorzien en als het goed is, is hij er deze week… NOS én met leren plus stalen band en de originele box. Toch bedankt.

Vr gr Ron

Vandaag kreeg ik een leuk emailtje van de verkoper: Hij heeft regelmatig Omega’s op Ebay staan en heeft het grootste deel hiervan in een partij gekocht van een verzamelaar. Nu heeft de verzamelaar een aantal van de omega’s ‘teruggevraagd’ en dus krijg ik mijn geld terug, maar de dynamic gaat niet door. Gelukkig staan er genoeg NOS dynamics op internet en heb ik onlangs ook nog een dynamic uit 1999 gekocht, dus ik maak me er maar niet boos om :slight_smile: Een hele discussie aangaan over wat er wel of niet waar is van het verhaal, kost energie die ik hier niet in ga steken. Dus weer verder zoeken…

Vr gr Ron