Omega dynamic met een onbekende dial

Hallo
Ik heb een omega dynamic gekocht alleen heb er een met een aparte dial wat ik nooit eerder heb gezien
Heeft iemand deze dial eerder gezien?
Lijkt verweerd maar de dial is helemaal goed en de belettering is duidelijk

Hoor het graag

Uploaden…

3 likes

Ja, dit is een bestaande dial. Alleen behoorlijk verweerd in de loop der jaren. Leuk horloge overigens.

Dank u wel vond het wel leuke dial zoals het er nu uitziet
Maar als het verweerd is moet de belettering ook minder goed zichtbaar zijn of heb ik dat mis?

De belettering wordt over de verflaag van de wijzerplaat heen aangebracht. Bij de letters is de verflaag dus veel dikker dan ernaast en dus minder gevoelig voor verweren. Hetzelfde geldt voor de witte ring. Verder lijkt mij de blauwe verflaag transparant, en transparante lakken zijn over het algemeen poreuzer dan ondoorzichtige lagen.

Welkom!

Niks mis met het horloge, maar niet helemaal kapot van de wijzerplaat. Blijft een mooi horloge natuurlijk!!

Veel draagplezier.

Dank je wel voor uw snelle reactie ben er super blij mee en loopt heel accuraat tot nu toe draag het nu paar dagen

1 like

Dank je voor uw reactie bidle ik vond het juist wel wat vanwege de vintage uitstraling
Ik hou juist niet van gloedje nieuwe uitstraling

1 like

mss leuk om te weten, Omega had verschillende makers voor wijzerplaten (vooral in de 60’s) daarom zie je vaak grote verschillen tussen wijzerplaten, 30-40 jaar later (aangezien ze verschillende soorten verf gebruikten, de ene al beter bestand tegen de tand des tijds dan de andere. Dit zie je ook bij de indexen van vintage speedmasters (sommigen verkleuren, anderen verliezen hun tritium) D’r is ook een reeks seamaster deville’s chronografen bekend uit de 60’s, waarbij het blauw al snel verkleurde naar tropical groen, die gaan nu een premium in waarde tegenover de ‘gewone’ modellen.

2 likes

Dank u hxcmp

Interessant dus de mijne kan ouder zijn dan uit de jaren 70?
Met vriendelijke groet

1 like

kan ook eind jaren 60 zijn hoor, dynamic is dacht ik geïntroduceerd omtrent 1968. Kan je best achterhalen door het serienummer te checken :slight_smile:

1 like

Waar kan ik de serienummer vinden?

op het binnenwerk, dan moet je hem openmaken :slight_smile:

1 like

Oké dat kan ik niet haha dank u wel

1 like

Ik vind de dial wel mooi zo!

1 like

Dit is het ‘negatief’ :wink: handopwinder van 1969.

5 likes

Bekend ‘probleem’ bij blauwe wijzerplaten. Ik houd ervan, maar het is niet ieders cup of tea.

1 like

Vouwfietser dank u voor uw reactie
Ik zelf ben er ook weg van oude verkleurde dial

M_singer

Handopwinder zou ik ook ooit in mijn collectie willen

1 like

Worden op deze forums ook wel eens horloges aangeboden of dat niet?

Deze verkleuring wordt ook wel ‘tropical’ genoemd. Als je hierop Googeld dan vind je zeker allerlei voorbeelden.