Vandaag gebeld met Movement Watches in Hengelo(dankzij de kaart). Bij mij kwam hij over als iemand met verstand van zaken als het om het merk Omega gaat. Ik zal eerdaags naar hem toe gaan voor het bevestigen van de band. Tevens zal hij mijn Omega Dynamic beoordelen. Uiteraard heb ik hem laten weten dat ik hem via dit horlogeforum hem heb kunnen vinden. Wordt vervolgd…
Vanmiddag eindelijk naar het adres gegaan voor bevestiging van de band. Hij was zeer attent en welwillend om het te doen toen bleek dat door de te grote dikte van mijn gekochte band (welke niet origineel fabricaat is) niet bevestigd kan worden. Ik zou het leer op een of andere manier dunner moeten maken. Zodra dit mij gelukt is zal ik terug gaan.
Paar zware boeken op laten liggen een paar dagen.
dan wordt de band misschien ietsje dunner maar aangezien het teveel aan materiaal ergens heen moet wordt waarschinjlijk het gat ook kleiner. Dus past de band op een andere manier niet meer.
Eindelijk voor elkaar gekregen. Heb het leer dunner gemaakt en bevestigd. Kan er mee door en het functioneert.
mvg
Stef
Heb je wat materiaal weggesneden of lijkt het maar zo op de foto?
Ik heb iets weggeschuurd met een dremel multitool hetgeen niet geheel feilloos is gegaan. Desondanks kan ik het nu gebruiken.