Een stalen Omega horloge ébauche 600 met op de wijzerplaat niets anders waar te nemen dan het logo op 12.Op het achterdeksel een diepe inprinting van het zeepaardje.Wie deelt er mijn bedenkingen
(beter gezegd twijfels ivm frankenwatch-vals)?Of is dit bij kenners niet onbekend?
Foto’s?
Ik laat het finale oordeel aan een ander, maar lijkt mij er allemaal best OK uit te zien, behoudens een slechte poging tot een redial?
Staat er aan het binnenzijde van het deksel geen referentiecode? Door hierna te zoeken kun je via google gelijksoortige horloges vinden (of niet, en dan is de kans groter dat hij niet origineel is).
Heb zelf ook Omega’s uit begin jaren '50 gehad waarvan de printing op de dial bijna geheel verdwenen was.
@Seamaster95 Dank voor de reactie.Maar wat hebben ze dan volgens jou gedaan ?
oude plaat opgekuist of een nieuwe onbeschreven plaat toegevoegd ?Als dat uberhaupt al kan.Was daar aan te raken?
Ik acht de kans aannemelijk dat de wijzerplaat ietwat vergaan was door de tijd en dat men geprobeerd heeft deze schoon te maken, maar dat uiteindelijk alle print daarbij verloren is gegaan. Je ziet ook wat krassen/poetsvlekken op de wijzerplaat. Waarschijnlijk heeft het er een beetje zo uitgezien:
Dit soort detectivewerk is altijd wel leuk. Op basis van je serienummer op het uurwerk is het horloge uit ca. 1962. in de holte van het Omega-logo is nog een stukje verticale streep te zien, waarschijnlijk omdat men daar niet goed bij kon met poetsen. Dus zal het zo’n soort cross hair dial geweest zijn voor men te grondig ging poetsen:
Lijkt mij een veel te agressief schoongemaakte, maar originele, wijzerplaat.
Oeps. Te snel gesproken. Dacht te zien dat het logo niet helemaal gecentreerd opgelegd was, maar bij nader inzien toch in orde
Dat dus, de horizontale streep is ook nog te ontwaren. Wellicht dat er nog restanten “swiss” onderaan de wijzerplaat te vinden zijn De foto is net niet duidelijk genoeg. Verder ziet het er origineel uit.