Omega? Echt, namaak? Graag informatie

Goedemiddag allen,

Mag ik me eerst even kort voorstellen: Serge, 48 jaar en een enorm liefhebber van horloges. Vooral vintage exemplaren zijn mijn favoriet, liefst mechanisch en automatisch. Zelf in het bezit van een Omega Seamaster (Quartz) van mijn vader gekregen. Ook Pontiacs uit de jaren 50 en 60 hebben mijn voorkeur. Sinds een dag of twee lid geworden van het forum en ik heb een kleine collectie van vintage klokjes. Die deel ik graag met jullie, maar topic voor topic.

Via een erfenis heb ik een tweetal “Omega” horloges in bezit gekregen. Ze zijn in belabberde staat; degene met Seamaster achterop looptgoed, maar de wijzers zitten vast aan elkaar. De andere (weet de naam van het horloge niet) loopt perfect op tijd, maar heeft geen glaasje, mist de secondenwijzer en de wijzerplaat is erg versleten. ik weet niet in hoeverre ze origineel zijn, nummers, soort uurwerk etc.

Van de linker staat in de kast; Karlsworth (?) Gold Filled DW 2402 en T687397 het uurwerk draagt nr.: 10812583. Volgens mij is dit ook een automaat/
Van de rechter staat in de kast: Seamaster 135.012 en het uurwerk draagt nr: 21503119

IMG_0093

Aangezien ik slechts 1 foto mag plaatsen, kies ik ervoor om de uurwerken aan de binnenkant te laten zien. De buitenkant kan altijd, als je er ook nog een bepaalde waarde kan geven of andere details graag … Ik heb geen papieren, doosjes of dergelijke en ook alleen de kasten, geen banden of sluitingen. Ik lees jullie reacties erg graag!
De hamvraag: zijn deze het waard om te (laten) restaureren en weegt dat op tegen de waarde ervan?

Met groet,
Serge

4 likes

Tja…:roll_eyes:
Verkapt wel/ niet verkooptopic randje? Met tl-1.
Niks persoonlijks, je zal best een prima kerel zijn.

Sorry geenszins de bedoeling om te verkopen. Is dat een ander draadje?

Groet,
Serge

1 like

Ik ben geen kenner van vintage omega’s maar ik zie niet zo snel iets dat verklapt dat ze nep zouden zijn. Het uurwerk van de rechter ziet er uit als dat van verschillende andere vintage omega’s dat ik gezien heb.

Dat noemen wij het blauwe deel. Verkooptopic. Toegang tot verkoop vanaf level tl-2.
:+1:

Oh… ok dank je wel voor de tip. Ik ben net een nieuw lid geworden.

Ik heb dat tekstgedeelte verwijderd.

Serge

7 likes

Welkom op het forum, benieuwd naar de rest van de collectie. Veel lees en postplezier

Succes met deze twee exemplaren.:+1:

1 like

Gezellig vaker komen hier en je collectie laten zien! Voor je het weet heb je meer toegang tot andere topics! Veel plezier hier! :+1:

1 like

Sorry,

Ik heb het ‘verkoopgedeelte’ verwijderd uit de tekst. Ik wilde niet brutaal zijn. Excuses.

3 likes

Geen probleem hoor! :smiley:

Linker horloge is een 300-serie hamerautomaat uit 1945/46, de rechter een 600-serie uit 1964. De uurwerken zijn sowieso echt, maar er kan in de loop der jaren wel het een en ander aan vervangen/versleuteld zijn, ook zeker aan de wijzerplaat en/of wijzers. Nice! :+1:

7 likes

De rechter is een omega Seamaster 600 uit 1964 (vintagemasters.eu/omega-serial-numbers-check-and-verify/). Kaliber 601 (handopwinder). Mist wel een aantal schroefjes en heeft absoluut service nodig. Verder heeft ie de verkeerde wijzers.

De linker is een automaat met sub seconds uit 1944. Waarschijnlijk 28,10RA movement (bumper automatic met sweep seconds).

1 like

Hoi Serge, het ligt hier gevoelig om in je allereerste Topic te beginnen zaken als ‘waarde’, ‘overnemen’ etc. Dat heb je meteen prima opgelost.

Er zijn hier heel wat vintage liefhebbers en Omega kenners actief dus de antwoorden op je vragen zullen niet lang uitblijven. Welkom op ons Forum!

1 like

Hoe weet je dat? Zie er geen foto’s van hier.

4 likes

Automaat hoor. Schrijf je zelf ook. :slight_smile:

Bij de 600 (kan een 601 zijn, maar dat weet je onmogelijk zeker a.d.h.v. deze foto) zie ik inderdaad een missende kastschroef/plaatje. Die zijn lastig te vinden.

3 likes

Dank je wel. ik wil niet brutaal overkomen. Dank je voor de feedback.

Serge

1 like

IMG_0092

Kreeg een foto via PBIMG_0092

Excuus, ging even te snel haha. Automaat inderdaad