Omega echtheid enz.

Goedemorgen beste Forum Leden,
ik heb een vraag over een door mij net aangekochte vintage Omega klokje.
Ik heb vragen over de leeftijd van het klokje en de echtheid van de wijzerplaat en de lunetten en wijzers. Ook vindt ik de wijzerplaat voor zijn leeftijd wel erg netjes en zonder patine? Het glas is zonder logo en de kroon ook. Ik heb eerder begrepen dat deze pas na 1950 werden toegepast?
Ik hoor graag jullie opmerkingen en aanmerkingen :wink:

Misschien een beetje veel plaatjes?

3 likes

Je kan googelen op het serienummer dat op het uurwerk staat.

Volgens de lijst 1944 zie foto:

Dit zou overeenkomen met je theorie over de kroon en glas.

Ik vind de print best strak, denk zelf dat het wel snor zit maar wellicht kunnen andere mee kijken @Ruud @domega @flowert

3 likes

Dank voor je snelle reactie en info Martijn. Ben zelf slecht in het zoeken, zal de leeftijd zijn denk ik :smirk:

1 like

lijkt me op eerste zicht her schildert , even afwachten wat de experts zeggen

wel een mooi horloge !!

1 like

Was me inderdaad ook opgevallen.

1 like

nieuw glaasje of polijsten met brasso. ziet er prima uit. let op ik denk geen incabloc met stoten of vallen. wijzerplaat is origineel met lichte gebruikssporen mooie aankoop.

2 likes

Ik denk dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt en de wijzers zijn jaren '50 Omega.
Wanneer je zoekt op Omega ref 2214 30T2 dan kun je niet anders concluderen imho.
Uurwerkje heeft wel een incabloc schokprotectie, dit itt tot wat hierboven wordt beweerd.

3 likes

Ik denk t ook. Net niet strak genoeg en geen swiss made erop.

3 likes

Je ziet de incabloc wel zitten op de balans

1 like

Is 1944 niet erg vroeg voor incabloc?

1 like

Alstjeblieft Histrorie incabloc… :wink:

3 likes

Ja ik wist dat het al eerder uitgevonden was, maar ik had begrepen dat het pas na de oorlog op grotere schaal werd toegepast. Ook leuk:. incabloc.ch

1 like

Vandaag het horloge gepoest en voorzien van een nieuw bandje.

10 likes

groet.

2 likes

Prachtige Omega! Veel draagplezier :slight_smile:

1 like

Schitterend horloge :+1:

1 like

Omega gesp is ook fake overigens.

Ook??