Omega en openen

Helaas is hamsteren niet altijd een optie, bij de wat kleinere oude Tissot uurwerken kun je vaak niet een moderne veer met de originele afmetingen plaatsen, want dan gaat hij geheid prellen. Als ik een kaliber beetpak dat ik nog niet onder handen heb gehad test ik eerst met een enigszins passende veer uit de voorraad en op basis daarvan schat ik in wat ik nodig heb. En dat weet je dus pas als je het uurwerk geserviced op de timegrapher hebt staan :grimacing: :thinking:

1 like

Hallo allen,
Heb net dezelfde vondst gedaan een tijdje geleden bij de grootouders. Vroeg me af of deze horloge nu eigenlijk hoofdzakelijk door man, of vrouw gedragen wordt gezien de kleine diameter?
Heb 'm mooi opgeblonken aan de buitenkant en een nieuw lederen bandje besteld ervoor. Het goud is er wel al afgegaan bij mij en hangt denk ik aan de binnenkant van het glas. Is dit iets wat op te lossen valt met een DIY methode of is er wel degelijk een revisie nodig?

Foto`s zeggen alles

1 like

3 likes

Die lijkt me gewoon rvs. 34mm? Was voor heren

1 like

Kleinere 33mm variant referentie 135.012. Bandaanzet is 18mm, band die er nu op zit is veel te groot.

3 likes

Stottervrij krijgen: het frictieveertje vervangen door een nieuwe onder het secondenrondsel is meestal genoeg. Maar heel zelden dat je een nieuwe iets moet bijstellen. Wel de onderkant van het rondsel goed schoonmaken van “overdadig oliegeven door je voorganger” en inspecteren op ruwheid.

1 like