Omega en ouwe meuk

Vandaag kreeg ik van een vriend deze omega in handen. Loopt niet meer, zelf weinig tijd, kijk maar even. kadung kadung kadung…mn hart bonkte in mn strot. woow een omega. Ik naar huis en opengemaakt. waanzinnig.wat is dat mooi. het niet lopen kon ik vermoedelijk traceren. het anker raakt wel het ankerrad??(heet dat zo) maar de ankerstenen wippenhet rad niet door maar tikken er doelloos tegenaan. maw, het ankerrad gaat niet lopen en dus gaat het schitterende horloge stilstaan. Ik kan zelf best wel rommelenaan klokjes, maar dit is voor de meesters! Hier kom ik niet aan. Kan mijn bevinding kloppen, is dat eenvoudig te verhelpen, wat is deze omega waard en is er iemand die hem eventueel zou willen herstellen en een beurt geven. ik denk aan preciessieman, maar weet niet of hij tijd heeft:-). Dat hij het kan staat buiten alle kijf aangezien ik weet waartoe de man in staat is. eea is wel voor mn vriend, dus alles hangtnog. Ik heb gezegd DOEN. Deze superklok moet weer gedragen worden want is veel te mooi om in een la te leggen. Vraag i nu: WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?


Daarnaast kocht ik deze week deze seiko 5. ben er mee in mn sas. Graag wil ik een nieuw glaasje hebben, wie heeft er 1 of weet wie zulks kan leveren?


Van de òmega vriendkreeg ik ook nog een hoop leuke knutsel uurwerken waaronder een totaal lelijke digi,zoals te zien is op de fotos. echter heb ik hem wel aan de praat gekregen en is hij dus volledig geknipt en geschoren hahah. kan iemand mij hier meer over vertellen??

spendid met mondaine uurwerk.


(Laten) fixen dat ding en dragen!! :~

Laat een vakman naar die Seamaster kijken zou ik zeggen, mooi ding!

Groet, Matthijs

Dat logo op die spendid doet me een beetje denken aan enicar.

Super mooie Seamaster, weer laten herstellen en lekker dragen (tu)

Prachtige Omega (tu)
Ik zou hem door een vakman grondig laten opknappen.

BreitlingBerend Schreef:

Dat logo op die spendid doet me een beetje denken
aan enicar.

Super mooie Seamaster, weer laten herstellen en
lekker dragen (tu)

Berend, ik zat daar ook aan te denken, mn schoonvader heeft er eentje en das idd een beetje een gelijkend logo. hrg jaap

Voor wat betreft de Omega: dit is een Soccer timer, zogenoemd vanwege het 45 min. register. Gemaakt rond 1969. De centrale secondewijzer is niet origineel volgens mij; deze komt van de Speedmaster. Dit is een top Omega en zeer verzamelwaardig! Zie:

tot zover bedankt allemaal, jammer dat die omega van een ander is hahahaha. nee hoor, ook hij zal er zeker zuinig op zijn en zeer waarschijnlijk gaan dragen na herstel.hgr Jaap

Die Soccer timer moet gewoon gerestaureerd worden en daarna natuurlijk gedragen worden. Ferry Schweitzer weet wel raad met dit soort horloges weet ik uit eigen ervaring. Anders gewoon voor een zachtprijsje aan mij verkopen :+

Hallo lange (zelf ben ik 192 cm. en men noemt me al m’n hele leven zo)

Knappe Omega hoor , zeker in ere laten herstellen .

Ik heb net dezelfde Seiko 5 die ligt te wachten tot ik eens wat meer tijd heb .
Zal 'm deze week eens opduikelen . Ik vrees een beetje voor de conditie van het glaasje maar als je 'm wilt is ie voor jou .

Mooie horloges :slight_smile: Er staat me vaag iets bij dat spendid een submerk was van dhr E. Racine? (die van Enicar, draai maar om :slight_smile: ) Maar ik kan dat nergens meer vinden.
In ieder geval een vroege quartz, als ik dat display zie en het uurwerk dat twee batterijen nodig heeft.

dat van dat racine zou ernstig goed kunnen, gezien het logo. Er zit een mondaine binnenwerkje in wat er in mijn ogen niet alledaags uitziet. een kwalitatief beterwaarschijnlijk dan veel meuk uit die tijd.Wat gokken jullie kwa leeftijd? van de splendid?

in elk geval weer leuk om wat infoow te verzamelen. hrg jaap

@ manu, alvast bedankt en ik hou me aanbevolen. ben overigens maar 1,91 mtr:-)deze naam,langejaap,dank ik aan mn vormalige werkplek. Daar werkte een kleine en een lange jaap, neee niet kort en lang of groot en klein, maar kleine Jaap en lange Jaap hahaA. deze naam gebruik ik dus veel als nickname. waarom weet ik niet eens.

De seiko ben ik blijer mee dan de omega. Waarom? Omdat helaas pindakaas die omega helemaal niet van mij is. Dat is jammer!!! Ik heb er veel voor over maar ik weet dat hij bij de huidige eigenaar ook in goeie handen is en mocht die hem ooit wegdoen,…zal hij best als eerste naar mij bellen hahahaha. Of ik hem dan nog kan betalen is een tweede…:slight_smile:

de seiko vind ik gaaf, zeker daar ik denk dat de originele band er nog aan zit.Wel loopt hij voor en meer afstellen bij de balans gaat niet meer. wellicht moet ik hem een keer schoonmaken en of plaktde balans?!
En mochten er mensen zijn die ook nog een oude seiko in een laatje ergens hebben liggen,…ik hou me graag aanbevolen als seikoloog(wordfeud) :slight_smile:
Tot zover in elk geval dank.Lange Jaap

Een redelijk vergelijkbaar model van de “soccer”.
Dit weekend verkocht op Ebay met bieden vanaf 0,00
Dit model heeft alleen een intern draaibare bezelring.
Maar goed, die soccer moet zeker “in leven” blijven.
Succes en we zien graag het resultaat :wink:

Groet,

Deze ouwe z’n geheugen is nog redelijk in orde :

Het is natuurlijk geen maagd meer maar dezer dagen is alles te herstellen (haha).
M.i. zijn de krassen op het glaasje ondiep en perfect weg te polijsten .

Hetgeen er aan het plexi glaasje vasthangt mag je erbij hebben . Meer dan heel waarschijnlijk doe ik er nooit nog iets mee .
Het klokje lijkt compleet maar loopt niet .
Het dekseltje achteraan ontbreekt en wijzers hebben wat averij opgelopen .
Niettemin is het je van harte gegund .

Kom jij of iemand die je kent naar Gent ?
Zien we mekaar op de volgende Rikketik ?
Of stuur je een PB tje voor de aflevering ?

Yo , Manu .

top, forumvriendchap. je hebt een pb!

Jürgen Schreef:

Die Soccer timer moet gewoon gerestaureerd worden
en daarna natuurlijk gedragen worden. Ferry
Schweitzer weet wel raad met dit soort horloges
weet ik uit eigen ervaring. Anders gewoon voor een
zachtprijsje aan mij verkopen :+

Heb er ooit ook een gehad die door Ferrie is opgeknapt! Mooi horloge en zeker ook goed ‘verkoopbaar’ als hij weer tip-top in orde is!

Met veel dank aan Manu deze seiko weer een beetje toonbaar kunnen krijgen. Forum hulp Manu stuurde mij zo een zelfde exemplaar voor onderdelen. met pijn in mn hart heb ik de balans en plexiglas over gezet. Waarom met pijn in het hart? Ik vond de seiko van Manu ook zoow mooi hahahah. Deze echter is van mn geboorte jaar en dus vandaar de keus kunnen maken. Neemt niet weg dat de manu seiko heel netjes is opgeborgen voor als ik daar weer de juiste onderdelen voor kan vinden of tegen het lijf loop. Maar heb je nog een barrel seiko liggen en je doet er niks mee, neem contact op met deze seikofiel. veel onderdelenseikos heb ik gelukkig al een nieuw draagleven kunnen geven.haha. Op naar het volgendeproject` nogmaals dank, gr Jaap

Mooi istie !

Veel draagplezier ervan .

Yo , Manu .