Omega erfstukjes

Hey horlogevrienden

Heb twee voor mij (emotioneel) waardevolle horloges bij in m’n collectie bij gekregen door een nalatenschap van m’n grootvader.

Het gaat om 2 Omega’s

Deze is een handopwinder, de andere is een quartz waarvan morgen foto’s volgen.

Beide afkomstig uit de ‘Deville’ lijn. Weten jullie van welk jaar deze is en wat het equivalent in euro’s zou kunnen opbrengen? Hebben jullie parate kennis van dit model? Meer info? Vind ze nergens op chrono24.

Ben niet van plan om ze te verkopen maar wil weten of ik ze moet verzekeren :grinning:

Prettige avond verder

7 likes

5 likes

Nee.

Heb je foto van de achterkant?

1 like

Don’t quit your day job yet. Dit zijn geen waardevolle horloges. Verzekeren zou onzin zijn - als je er aan gehecht bent, verstop ze ergens waar men niet zal zoeken. En als men ze vindt, zullen ze waarschijnlijk niet meegenomen worden. :grin:

Leuk als aandenken, maar in elk geval het exemplaar dat je hier toont is echt “out of touch” qua uiterlijk met wat men nu wil/zoekt.

5 likes

Jemig man. Ik begin te twijfelen of het wel een echte is… :no_mouth: …maar goed, de lat lag in de jaren '70 ook wel een heel stuk lager bij Omega dan nu.

2 likes

De andere die ik vandaag heb binnengebracht bij de horlogemaker is wel een originele Omega daar ben ik zeker van maar weet zelf ook niet of dit een replica is of niet… Zitten hier echte Omega kenners? Die soelaas kunnen bieden? Dat verzekeren was een grap hé. Weet ook wel dat dit niet de stukken zijn voor Sotheby’s :wink:

1 like

Even de achterkant er af. Maar dan heb je wel goede mini-schroevendrraiers nodig, liefst van Bergeon of Horotec. Een Omega-uurwerk uit deze tijd is meteen als echt of niet echt te herkennen - Omega verkoperde toen alle uurwerken nog.

Ik geloof niet dat dit het soort omega is dat nagemaakt wordt. Ik denk alleen inderdaad niet dat dit courante modellen zijn of technisch interessant. Uit een mindere periode.

Hoe groot zijn ze?

1 like

Denk uit de Deauville lijn. Niet echt een hoogtepunt uit de Omega historie…

5 likes

1 like

Tja toen had je voor een paar honderd gulden een Omega. Nu beginnen ze vanaf 3K euro.

1 like

Dan moet toch ergens de referentie zichtbaar zijn…

Daar heb je wel een punt denk ik

1 like

Echt is-ie wel. Is het uurwerk er zonder kleerscheuren uit te halen…?

1 like

Hoe zou ik daar aan beginnen? Moet de kroon dan niet verwijderd worden?

Maar wat voor een nummers staan er in de kast?

Nee bij deze niet. Maar aan de andere kant, zonder ervaring maar beter laten zitten wellicht. Ik zou hem even hier op de werkbank moeten zien.

Zullen onder het uurwerk in het deksel zitten, da’s even het punt…

1 like