Dta denk ik niet, of het bandje hoort niet bij het horloge. In dat geval kan je het swappen voor een leren bandje bijvoorbeeld.
Zodiac was zwitsers.
Ja snap ik maar deze heeft voor mij niet echt veel emotionele waarde is volgens mij niet enorm veel gedragen. Was zeker niet bompa z’n pronkstuk uit de collectie. Die Omega die ik zo dadelijk op haal is echt een kenmerk van z’n voorkomen en doet me instant denken aan m’n kindertijd bij hem…
@PeterLC wat is het toch een genot om te zien hoeveel kennis je bezit.
@AUTO-MAAT gewoon koesteren en als aandenken van genieten deze horloges
Kom op zeg. Het is heus niet zo dat er geen afstemming plaatsvind en iemand meteen een full service voor 750 mag aftikken. Er is altijd afstemming wat wel en niet hoeft te gebeuren. Bij mij en mijn collega’s kun je zelfs terecht voor enkel alleen een uurwerk te laten servicen als je niet op een full service staat te wachten. Uiteraard worden originele onderdelen gebruikt indien ze vervangen moeten worden en die kunnen kostbaar zijn. Alles in overleg.
Iets meer nuance zou fijn zijn.
Voor 749 euro moet het zeker lukken.
Zo is het, de erkende horlogemaker werkplaats is niet hetzelfde als binnen sturen bij Omega. Met de authorized workshop kan gepraat worden.
Zoals beloofd Omega De Ville Quartz. Dit vind ik een prachtig horloge en redelijk tijdloos. De rechthoekige kast met aansluitende bracelet doet me denken aan de zwarte Rado ceramica van vroeger. Deze zal een stukje goedkoper zijn geweest veronderstel ik maar de stijl is hiervan gekopieerd of is het andersom? Enkel de wijzerplaat en wijzers hebben na 40 jaar+ stof deeltjes en onzuiverheden opgedaan…
Ga hem in ieder geval met plezier dragen in nagedachtenis van m’n grootvader.
Batterij was uitgelopen en is vervangen bij erkende Horlogemaker die vroeger Omega verdeelde.
Heeft me 20 euro gekost…
Denk eerder 5k inmiddels.
Die tijd zal het zijn. Moeilijke jaren voor Omega, en de poging om dat de compenseren met een stortvloed aan modellen was geen succes. Conditie oogt ook wat doorleefd, maar dat kan meevallen. Bijzondere band, dat is wel weer leuk.
Zou niet zelf het achterdeksel verwijderen, schroefjes zitten waarschijnlijk aardig vast en je schiet zo uit.
Dameskwartsjes ook…? Denk echt wel minder dan dat. Heb geen prijslijst voorhanden…
Dat klopt wel. Ik zie dat de goedkoopste Prestige chronometer in Zwitserland ergens rond de CHF 3400 zit, dat valt me mee. Niet de meest gangbare modellen, maar wel Omega, heren en mechanisch. Weet niet of de prijzen in Nederland vergelijkbaar zijn.
Beide modellen zijn inderdaad wel doorleefd maar kan ze opknappen of zo bijhouden en goed behandelen dat ze binnen 30 jaar nog eens wat meer waard worden of juist niet. Zijn geen investeringen maar ben wel blij dat ik twee modellen uit de seventies heb toegevoegd. Dit geeft m’n bescheiden verzameling een ander insteek. Hebben jullie heel oude stuks in de collectie? De Zodiac heeft niet de historie van Omega maar wel een Zwitsers automaat aan boord… Maar bij deze krijg ik de Caseback niet van de kast… Spijtig wel
Dat is een mooi draagbaar model. Leuk dat de doos er ook nog bij is. Veel draagplezier!
Bij het na veelvuldig dragen de laatste dagen merk ik dat de staafjes/bars die de schakels bij elkaar houden af en toe uit de band komen te steken…
De band is echt versleten maar ook wel een eyecatcher van deze horloge… Zou hem niet willen vervangen maar restaureren. Is er op 1 of andere manier om deze onderdelen van de band te vervangen?16799412005579175520069641519565|375x500