Omega experts gevraagd

Ik ben gecharmeerd van dit Omega horloge uit de jaren 70. Hij komt uit Azie wat de bakermat is van het kopieeren. Is uit de fotos op te maken dat dit een origineel model is? Vintage Omega is voor mij een zwart gat in mijn horloge kennis. Ik heb ook geen idee van de richtprijs voor dit exemplaar. Als iemand iets meer kan vertellen hoor ik dat graag…

Hij lijkt enorm op de Seamaster DayDate Automatic met het referentienummer ST366.0848. Alleen heeft deze referentie een caliber 1022 (23 steens) aan boord, deze heeft de 1020 (17 steens). Het kan zijn dat daarom het referentienummer voor het getoonde horloge net iets anders is.

De Seamaster DayDate Automatic was er met de volgende calibers: 752, 1020, 1022.

(bronnen, het japanse Seamaster boek, en Omega Saga)

Nivelacuso Schreef:

Hij lijkt enorm op de Seamaster DayDate Automatic
met het referentienummer ST366.0848. Alleen heeft
deze referentie een caliber 1022 (23 steens) aan
boord, deze heeft de 1020 (17 steens). Het kan
zijn dat daarom het referentienummer voor het
getoonde horloge net iets anders is.

De Seamaster DayDate Automatic was er met de
volgende calibers: 752, 1020, 1022.

(bronnen, het japanse Seamaster boek, en Omega
Saga)

Moet ik hieruit opmaken dat het een in elkaar gesleuteld model is?

Nee, ik denk niet dat het een Frankenwatch is. De afbeeldingen in het boek laten vrijwel identieke horloges zien voor de modellen met een caliber 1020 en 1022. Er zullen ongetwijfeld verschillende wijzerplaat uitvoeringen van beide referenties op de markt gebracht zijn.

Het getoonde horloge lijkt me wel safe. deze uitvoering met zwarte uitvoering vind ik erg geslaagd.

Mooie hoor, maar wat zoiets moet kosten weet ik niet.
Zelf heb ik een paar vintage omega’s en ze zijn super mooi. Ik heb een géneve met nederlandse dag aanduiding en een Connie uit 72 met het befaamde 1001 caliber. Hij werd onlangs door freddy onder handen genomen zodat hij echt nieuw is. Prachtige staalte vakmanschap die omega’s.
Dus doen andré en wat de prijs betreft ik denk niet dat je je er een buil aan valt.

– moved topic –

Ik heb zéér de indruk dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt. Verder ziet het er netjes uit.

Jürgen Schreef:

Ik heb zéér de indruk dat de wijzerplaat opnieuw
is opgemaakt. Verder ziet het er netjes uit.

Daar kan ik wel mee leven, :smiley:

Ik heb dit model

Freddy Schreef:

Ik heb dit model

http://img.photobucket.com/albums/v208/horlotic/DS
C00059.jpg

Mooi! Is dat ook de originele band?

Ja, alles origineel.

de wijzerplaat lijkt wel van een submariner http://www.omegacollector.com/collection/Seamaster_Mariner_files/DSCN4612.jpg