Omega fake or real?

Ik zat vanovond bij me ouders met me broer wat over horloges te ouwehoeren,kwam me moeder ineens aan met een omega wat ze ooit een van een vrouw heb gehad waar ze werkte in huis.

Ik zag dat het horloge stil stond en wou er wat aan draaien en trekken en toen had ik ineens de kroon in me handen. Me moeder begon te lachen en zei…gooi maar gelijk weg!

Op de achterkant van de deksel staat helemaal niets dus ik denk zelf dat het om een fake gaat.

Als het een reale is is het ding het dan nog waard om te laten maken? Zo te zien is het asje in de kroon gebroken.



ziet er volgens mij echt uit.

Ipv gebroken kan het kroontje van het asje losgeschroefd zijn geraakt.

Qua waarde kan ik niet zoveel zeggen.

Zo te zien op deze foto’s is het wel een echte, maar het uurwerk zal dat het beste aan kunnen tonen. Ik zou het kroontje laten vervangen, het horloge ziet er nog goed uit.

Ik ga nu ff de kost proberen te openen,ik probeerde het bij me ouders met een mesje maar het lukte me niet.

Lukt me niet om de kast te openen,krijg er alleen maar meer beschadigingen bij.
Zelfs me bergeon schroevedraaiertjes zijn naar de klote!

Lijkt mij ook een echte.
Sommige Omega’s zijn aan de onderkant dicht, je kunt er alleen bij via de voorkant.
Ik weet niet of dat bij deze zo is.
Gelukkig zijn voor de schroevendraaiers losse bitjes te koop.:slight_smile:
Groeten, Chris.

Deze is wel echt hoor.
Laten schoonmaken en oppoetsen en dan heeft iemand er een leuk horloge aan.
De waarde is zeer beperkt. Vintage Dames-Omega’s brengen erg weinig op. De meeste dames hebben niets met vintage en al helemaal niet met horloges die je steeds moet opwinden en gelijk zetten :slight_smile:

Bas

Dank voor uw antwoorden allen. Heb hem maar op MP gezet,mischien dat daar een paar hobbyisten/verzamelaars zitten die er wat in zien.