Omega Flightmaster vraagje

Toevallig ( …nou ja, niet helemaal toevallig) ben ik een omega flightmaster tegen gekomen.

Omega Flightmaster cal.910 ref.145013
chrono Flyback gmt 60-er jaren.
42mm x 48mm

Na wat gegoogled te hebben zag ik dat dit horloge best bijzonder kan zijn,

Zelf ben ik niet erg into vintage maar als ruilobject heeft dit horloge misschien potentie…

Ik hoop dat iemand mij iets kan vertellen over een dergelijk horloge en uiteraard wat de waarde ongeveer zal zijn op basis van de meegestuurde foto’s.

Alvast bedankt voor de reactie!

Het is volgens mij geen flyback chrono. Ik zie ze op ebay gaan voor 2.5-3.500$

Kaliber 910 is het eerste uurwerk wat voor de Flightmaster werd gebruikt (later de 911) en is dan ook best bijzonder. De waarde in deze staat tussen de 2500 en 3000 euro (en wat de gek er voor geeft) Wordt alleen maar meer waard…

Om Marktplaats staan er nu ook twee te koop voor 3.000 en 3.400 euro. Als je “niet erg into vintage bent” zal ik me er wel eerst een beetje in verdiepen. Is het horloge origineel (caseback is nog weleens vervangen bijvoorbeeld)? en is er een servicebeurt nodig (zijn voor flightmasters duurder dan standaard Speedy’s) etc.

Bedankt voor de reacties!
Jammergenoeg lijkt de aanbieder niet te reagen op mijn berichten.
Ik vind het wel een heel cool horloge.
Ik blijf het nog even proberen, mocht er nieuws zijn dan laat ik het weten.
Groeten,

Marcel

Ding staat ook al sinds augustus te koop. Voor die prijs is hij, ook in Italie, binnen dagen weg. Lijkt me dat hij of al verkocht is of scam.

Wat is de vraagprijs dan?

Wijsheid van Geert: Als een top deal na drie dagen nog steeds niet verkocht is dan is het geen top deal.

2 likes

EUR 1400 geloof ik

Inderdaad Mark dat is hem.
:+1:
Het leek inderdaad een topdeal. Ik ben geen kenner maar als ik de prijzen zag dan zag ik mijn rolex ineens een stuk dichterbij kwam.
Misschien een gelukje voor mij…

De prijs is te mooi om waar te zijn…

Mee eens maar stilletjes hoopte ik dat het wat was. De foto’s zagen er okee uit.
Persoonlijk was het voor mijnig steeds een hoop geld maar vond het horloge er heel gaaf uitzien. Toen kwam ik erachter wat de waarde van zoiers kon zijn dacht ik meteen aan een mooie ruil…
Jammer… Maar iedereen bedankt voor de reacties !