Omega foldover clasp

Goedeavond mede forumleden,

Heb afgelopen weekend mijn speedmaster opgehaald. Hij was voorzien van de complete toebehoren met zelfs een extra Omega Nato. Nu wil ik hem toch op leer gaan dragen.

Nu mijn vraag, is de originele Omega foldover clasp de prijs waard? Of zal ik toch voor een generieke clasp gaan.

Wat is jullie mening?

3 likes

Origineel

:point_up_2:

1 like

Deployant deployment deployant deployment

1 like

Ik vind het enerzijds erg veel geld voor een sluiting, maar aan de andere kant gaat het ook irriteren als je er een merkloze sluiting op hangt.

Dus ik zou even slikken en toch voor de originele gaan.

4 likes

Maak er maar deployant van :sweat_smile:

3 likes

Absoluut de moeite waard.
Ik heb m op de rubber PO band en absoluut top.
En toch dat Omega logo dat je voelt en ziet :ok_hand:

1 like

:point_up_2:

1 like

Gewoon doen, heb hem nu bijna 2 jaar maar echt beste keus. Is het zeker waard :ok_hand:t2:

1 like

Lees beide, maar Omega noemt het gewoon een foldover clasp.

En dat is dan de 18mm clasp op een 20/18 band?

Zie namelijk ook 16mm voorbij komen op een 18/16 band. Maar volgens mij is dat niet voor een speedy pro.

1 like

Er is een 16mm en 18mm sluiting, wordt allebei gebruikt bij de 20mm lugs van de Moonwatch, de eerste heeft alleen 'n meer getaperde band nodig (FYI de OEM rubber is alleen geschikt voor de 16mm).

1 like

Nooit last van … :man_shrugging:

2 likes

Ik heb de 18 op de rubber 20/18 band. Denk ik.
Is voor Planet Ocean.
Ik probeerde even een foto te zoeken, maar kan die niet vinden.

1 like

Maak er gewoon enkele/dubbele vouwsluiting van

Op leer gewoon een standaard gesp. Wel Omega. Niet zo heel lang geleden 20 euro, nu 70 of zo… …maar vind een gewone leer/gesp configuratie altijd prettig. Al die extra onzin qua gesp-constructies op leer werkt voor mij niet. En vanaf nu (pakweg weekje terug IRL) weer op staal; 1171/633.

2 likes

@Rrated die heeft onderdeelnr 94521883, is het moderne (spear)design.

1 like

Dan is de 94521813 het oude model neem ik aan?

Ja

1 like

Heb er nog eentje liggen, zo goed als opgedragen op origineel bruin leder. Deze week staat hij in het lichtblauw!

1 like