Beste Horlogevrienden,
Na mijn misschien wat kort-door-de-bocht eerste review over een niet 100% geslaagde Omega Full Service is het tijd voor een deel II!
Want zo’n 5 weken later is mijn Omega Speedmaster Triple Date weer terug!
Last time on Dynastie:
Via een officieel Omega Servicepunt werd mijn horloge naar Brussel opgestuurd voor een Omega Full Service.
(Daarnaast liet ik overigens ook de bezel vervangen; niet omdat die zo beschadigd was maar vooral omdat ik zo’n perfectionist ben )
En daardoor zag ik destijds meteen onderstaand probleem toen ik het horloge begin September (overigens in fantastische nieuwstaat) weer terugkreeg:
Wijzer in de subdial bij twaalf was niet goed uitgelijnd; deze verspringt per minuut.
@Floris155 reageerde destijds en vermoedde dat naast een -niet perfecte- uitlijning van die subdial-wijzer de dial zelf wel eens verkeerd bedrukt zou kunnen zijn of krom.
Vandaag werd mijn horloge eindelijk weer terugbezorgd en zover ik (OCD’end) kan zien loopt ie perfect en is de uitlijning van alle wijzers ook perfect.
Wel een beetje bijzonder (althans dat vind ik zelf) is dat de complete dial (in het Nederlands: wijzerplaat) na deze 2e service is vervangen door een nieuwe! (staat op het bijgesloten document waarin de vervangen onderdelen staan vermeld)
Blijkbaar doen ze dat gratis en is het niet ongebruikelijk(?)
Voor de puristen hier die alles origineel willen houden is dat vermoedelijk totale heiligschennis; voor mij als perfectionist (dit horloge heeft verder geen emotionele waarde) natuurlijk helemaal niet.
(een erfstuk met emotionele waarde zou ik vanzelfsprekend ook volledig origineel laten inclusief alle butsen; krassen etc)
Ben wel benieuwd wat de echte verzamelaars (ik “doe maar wat”) hiervan vinden!???
Afsluitend ben ik -ondanks de lange periode dat ik het horloge heb moeten missen- wel ontzettend blij met mijn eigenlijk gloednieuwe Omega Speedy Triple Date!!
Hoewel zo’n Omega Service (echt ongeloofwaardig) duur is ben ik eerlijk gezegd wel tevreden; werd ondanks de (in sommige ogen) kleinigheid v.w.b de subdial-wijzer toch wel heel goed geholpen.
(overigens was een aardig briefje of bijgesloten kaartje van het servicecenter wel leuk geweest (“sorry voor het ongemak”) maar goed; Zwitserse zakelijkheid!
Een nieuwe dial betekent ook verse lume; dus hierbij nog een paar foto’s om het af te leren!
(ik heb trouwens maar een oude Hirsch op de Speedy gezet; firehose straps zijn geschikt voor brandweerauto’s; niet voor polsen en horloges )