Omega Garantiepas zonder stempel?

Hoi allen,
Ik zag een leuke Omega langskomen bij Catawiki. Er staat echter bij de beschrijving dat de garantiekaart geen stempel heeft. Wat zou daar de reden van kunnen zijn? Wellicht geen origineel?
Het horloge komt uit Japan daar heb ik sowieso nog geen ervaring mee, ook gezien bijkomende kosten.
Is dit gezien deze punten een goede koop of beter van afzien?

Wel een stickertje waarop staat wie hem geleverd heeft? Je kunt ev. om het serienr. vragen en natrekken bij Omega. Maar gezien het een quartz is verwacht ik zowiezo al niet dat het nep is, is weinig vraag naar. Ze zullen eerder nepperd maken van populaire/automatische modellen.

Zie dat het horloge uit de tijdsperiode 2000 - 2010 is. Garantie is dan niet meer van toepassing.
Een garantiekaart die niet is ingevuld volgens de voorschriften is NIET geldig.

Zegt verder niets over de echtheid

1 like

Heb wel eens eerder gehoord dat via de website van Omega zelf ook horloges werden uitgeleverd zonder ingevulde kaart, omdat die hem direct zelf in het systeem hadden gezet. Alleen is dit model daar te oud voor lijkt me.

Als het lukt om een garantiepas te vervalsen dan was een stempeltje ook heus wel gelukt.
Garantie heb je toch niet meer dus zou me daar niet druk om maken.
Reken naast de veilingkosten op nog een procent of 25 aan extra kosten.

2 likes

Wist niet eens dat ze deze in 37mm hadden.

Komt omdat het geen 37mm is, maar 38,5mm :melting_face:

Sommige juweliers willen nog wel eens de kaart niet invullen zodat je er langer garantie op hebt (vanaf 1e service bijvoorbeeld). Maar meestal dan alleen de datum.

Gebeurt al lang niet meer bij Omega, de juwelier moet de garantie digitaal activeren en het sjoemelen met een langere garantie is daardoor niet meer mogelijk.

Bijkomstigheid voor de importeur is een overzicht van de actuele voorraad en of de vertegenwoordiger weer langs moet komen om de voorraad op een representatief niveau te houden.

1 like