Omega geimporteerd uit Japan en de kosten

Factuur nadien…Afhankelijk van de waarde en bij hogere waarde of je klant bent of niet.

1 like

Reken op 25% in totaal.

Ik heb de douane vandaag nog gebeld, mijn calculatie is correct, max € 0,80 voor 1 horloge plus 21% btw

UPS zinspeeld op ‘domme’ klanten, die bereid zijn € 80 extra te betalen

Ik zal morgen in eerste instantie wel extra moeten betalen, maar dat krijg ik later wel terug

2 likes

Je vergeet de kosten die de koerier heeft om de administratie te doen.

Neehoor maar zijn vlgs de dame van de douane nooit € 80…:roll_eyes:

FedEx heeft deze berekening op de site
Btw- en invoerrechtenbedrag Voorschotprovisie
€ 0 tot € 50,00. 30% van het btw- en invoerrechtenbedrag met een minimum van €5,00
€ 50,00 tot € 600,00. Een vast bedrag van € 15,00
€600,00+. 2,5% van het btw- en invoerrechtenbedrag

UPS is geheimzinniger, dus zit jij denk ik te denken aan rond de 15 euro?

1 like

Ik hoor graag het resultaat van de factuur met berekening van jouw invoerkosten. En hopelijk wordt het achteraf rechtgetrokken.
Bij mij duurde het een maand of 3 (na diverse aanmaningen mijnerzijds).

Dit :point_up_2:t3:dus.
Daar heb je bij UPS zeker nog kosten voor. Dit betreffen de inklaringskosten. 80,- euro lijkt me wat veel, maar een paar tientjes ben je zeker kwijt

Ups heeft ook eens +/- € 80,- bij mij berekend op een seiko 5je van € 90. Typische ups kosten.

Na een chaotische dag op het UPS afhaalpunt (waarbij werkelijk iedereen van deze club elkaar tegenspreekt en de regels niet kent) uiteindelijk na een 3de controle van de douane (pakketje) open gemaakt en weer dicht getaped

De (veel te hoge) rekening voldaan en meteen een klantenprocedure gevraagt, want ze overvragen inderdaad en er werkelijk nix van en hun omschrving is ook onjuist

Maar goed dat komt later nog wel, na ik begrepen heb van ervaringen van medeforummers hier, gaat het zowizo lang aanlopen voordat je je teveel betaalde centjes terug krijgt

Eindelijk mijn Omega Speedmaster Day Date Chronograph (3529.50) bonnen uit Japan

Zoals de staat was omschreven in de advertentie en de foto’s (die niet heel erg uitblonken in resolutie), had ik op de voorhand al een afspraak gemaakt met de horlogemaker tot het cosmetisch opknappen van de Omega

Maar toen ik de Omega in handen hand zag die er werkelijk schitterend uit, moest echt zoeken naar draagsporen en die had ik met name verwacht op de stalen band te vinden, maar nix gewoon top!

Typisch Japans, het is werkelijk zoals ze beschrijven in hun advertentie, maar meestal beter nog!

Ben vervolgens alle functies gaan testen, die deden het ook, gelijkloop en gangtrsrtve moet ik nog testen

Maar er waren wel 2 afwijkingen bij het het verstrijken van 12 uur s’nachts, namelijk dat de datum en dag niet oversprongen!

Dat deden ze pas bij 4 uur s’nachts :grin:

Dat is een kwestie van de urenwijzer 4 uur terug zetten vlgs mij dan is het in orde

Ik zat al 15 jaar te kijken naar dit model (VJ7751), maar ben blij dat ik hem heb, deze gaat niet meer weg, is een echte blijver :sunglasses:

9 likes

Mooi zeg, gefeliciteerd met je aanwinst!! Maar nu willen we wel graag een foto :star_struck:

1 like

Ben de komende 20 uur aan het werk dus dat word wat later, hou je van me te goed :wink:

1 like

Da’s een behoorlijke ruk, werk ze :muscle:. Morgen dan graag de foto’s :grinning:

1 like

Inderdaad :hugs:

2 likes

Hierbij de foto’s, de optische staat is veel beter dan aangegeven in de advertentie en de foto’s vond ik van matige kwaliteit om micro details ban waar te nemen

Ik was overigens niet verbaast dat de staat beter was als vermeld, dat is typisch Japans namelijk perfectie!

Maarrrrr ook Japanners zijn mensen en mensen maken fouten

Namelijk het overgaan van de dag, datum en 24 uurs indicatie gebeurd niet om 24:00 maar om 4:00 am

Ik heb het gemeld en op hun verzoek een video bijgevoegd als evidence

Ik kan hier om lachen hoor,:grinning_face_with_smiling_eyes: vergissen is menselijk en dit is vlgs mij eenvoudig te verhelpen door de urenwijzer 4 uur terug te plaatsen

Anyway bij deze op verzoek de foto’s met stalen band zoals de Omega werd geleverd

2 likes

Ik heb de Omega Speedmaster Day Date Chronograph (ookwel ‘Triple Date’ genoemd / 3520.50) veranderd van band

Ik vind met stalen band het teveel staat worden en de Speedmaster daar te ‘klassiek’ voor

Nu had ik nog een schitterende originele Omega Vintage kroko band met bijbehorende vouwsluiting

En NU! Vind ik de Omega helemaal af!:sunglasses:

6 likes

Echt knap, mooie deal gedaan vind ik. Heel veel plezier ermee! Mag ik informeren op welke site je deze hebt gevonden. Thanks !!

Chrono24, mijn verkoper is van The Watch Company (Tokyo - Japan)

Dankjewel !

1 like