Mooi is dat. Een paar HF’ers klikken er even op los en meteen heel Chrono24 plat… …o daar is-ie dan.
Er ontbreekt minimaal 1 kastschroef en -plaatje. Uurwerk oogt iets mottig, maar da’s niet ongebruikelijk. Die Romeinse cijfers wantrouw ik een beetje, maar het font en de symmetrie lijken me OK.
https://www.omegawatches.com/vintage-watches zoek hier maar eens rond.
Ik heb hem niet kunnen vinden maar de database is niet compleet. Ik vind het stinken in dit geval… zeker gelet op de opmerking over het uurwerk.
Die Romeinse cijfers ben ik tijdens mijn speurtochten naar vintage Omega’s ook nog nooit tegengekomen (en de wijzerplaat roept daarmee eerder “jaren 80” associaties op) maar dat zegt natuurlijk feitelijk helemaal niks.
Omega logo en font lijken inderdaad correct.
-edit- die Romeinse cijfers sluiten gewoon niet aan bij de Omega design filosofie; hier is mee geprutst.
Verkoper heeft er als -naar eigen zeggen- horlogemaker wel het nodige aan gepoetst en opgekalefaterd zo te zien.
Het horloge ziet er voor zijn leeftijd (47 jaar?) wel uit “als nieuw” en zou het zelf daarom overslaan; het is mij allemaal te opgesmukt.
De foto’s zijn ook erg glossy en sjiek; dat schept ook een bepaald beeld en context die misschien het product zelf een beetje verbloemen.
Geen detail foto’s van de plaat en bij een snelle google check op het ref nr, nergens een plaat met romeinse cijfers te vinden. Wantrouwen is gerechtvaardigd denk ik…
Lastig zoeken maar dit is in ieder geval de wijzerplaat in ongeveer dezelfde kleur; die staat ook op Ebay (deze is zonder datum venster)
De advertentie zelf met deze wijzerplaat is echter onvindbaar voor mij; alleen dit plaatje verschijnt!
Het lukt mij ook niet met reverse image search om hier meer aanbiedingen of daadwerkelijke horloges van te vinden totnutoe. Maar misschien ben ik gewoon een nitwit