Omega Geneve 111.0116 hulp gevraagd

Hallo forum,

Ik heb recentelijk een Omega Geneve gekocht, en op de foto’s was al wel te zien dat het glas wat beschadigt was maar zo erg had ik echt niet voor ogen :sweat_smile:. Nu ben ik opzoek geweest hoe het zelf te vervangen of uberhaupt een glaasje te kunnen bestellen maar ik kan echt helemaal niks vinden op het internet. Het is ook geen doorgaans model

Nu is mijn vraag aan jullie, Hebben jullie raad voor mij hoe het op te knappen? misschien is bepaald polijstmiddel al een hele verbetering? Of zijn er tips waar ik het kan bestellen? Of wordt het toch gewoon naar een horlogemaker.

Het is absoluut geen Omega van hoge waarde maar het leek mij een leuk eerste model. (impuls)

Ervan uitgaande dat het plexi is kun je je deze prima zelf een eind opknappen.

Wel even goed de metalen delen afplakken met stevig tape.

Als je met een schuurpapiertje korrel 500 ofzo begint, of als je meer geduld dan ik hebt korrel 1000, poets je voorzichtig het glaasje totdat je ongeveer de diepste krassen wel hebt weggeschuurd.

Daarna neem je steeds een fijnere korrel (1500, 2000) totdat je glaasje weer mooi egaal is.

Het laatste kun je met een doek en wat polywatch (of google even naar wat meer huis-, tuin- en keuken middeltjes als je geen polywatch hebt) en poets die ultieme glans er weer terug op.

Glaasje weer als nieuw. :ok_hand:

2 likes

Gezien het typenummer (jaren ‘70 lijkt me) en de oranje gloed langs de rand lijkt mij dit een kristalglaasje.

Of/hoe je dat kunt poetsen weet ik niet.

2 likes

Dat was het voorbehoud. Dan zeker niet doen!

1 like

Dit klopt inderdaad

Het gekke is dat als ik het vergelijk met mijn andere horloges, is dat dit absoluut aanvoelt als plexi. Maar ik weet niet of dat zo goed te voelen is met de hand? Of hoe kan ik dit anders zeker weten?

Is het glaasje helemaal vlak aan de bovenkant?

1 like

Ja het is helemaal vlak. In de advertentie stond ook dat dit het originele glas was

Vrijwel zeker kristalglas dan. Plexi heeft bijna altijd een bolling. Ik had deze Omega uit begin jaren ‘70, is nu naar @Andre23, was ook kristal.

1 like

Top bedankt! Op zoek naar een andere oplossing

Maar deze Omega is toch wel net van een iets ander kaliber dan die ik heb gekocht :wink: mooi hoor!

Alsnog bedankt voor je antwoord en moeite!

1 like

Ik heb het even voor je opgezocht, origineel hoort er een plexiglas in dus dat zal er nu ook wel inzitten.
Maar dat kun je makkelijk testen dmv de voorhoofd test, hou het glas tegen je voorhoofd en voelt het koud aan dat is het glas en anders kunstof.

4 likes

Onder vergroting van de pic, lijken het me beslist afgeronde randen. In dat geval gewoon plexi. Als er geen scheurtjes in zitten, is deze in dat geval nog volledig te redden.

In dat geval heeft @flowert een prima procedure opgesteld, die ik zelf ook volg in dit soort wat zwaardere gevallen. :grin:

Ik twijfel zelf nooit of iets mineraal of plexi is, maar dat is ervaring. Met je nagel er op tikken is ook een manier - plexi klinkt dan luider.

3 likes

Hartstikke bedankt! Ik ga het er van het weekend maar is op wagen!

1 like