Als geïnteresseerde (leek) in een Omega horloge zou ik graag jullie mening ontvangen. Weten jullie welk model dit is en wat de waarde ongeveer zou moeten zijn? Zelf weet ik alleen dat het een 14 karaat mechanisch horloge is.
Ik hoop graag van jullie te horen!
Nu ben ik zelf niet thuis in gouden dameshorloges maar de prijs die de juwelier hiervoor vraagt lijkt mij geenszins een absurde prijs, mits in goede staat.
Ik vind het een lastige… 1400 voor een gouden dames horloge klinkt mij hoog in de oren, maar de band is ook goud zo te zien dus er zal toch best wat gewicht in zitten.
Ik zou proberen zo dicht mogelijk bij de goudprijs uit te komen.
Wellicht nog even navragen of er onderhoudshistorie bekend is, zodat je niet op korte termijn voor kosten komt te staan.
Dergelijke uurwerken hebben periodiek onderhoud nodig, met een interval van enkele jaren. Dus misschien een onderhandelingspositie of vereiste voor aankoop?
Het is wel echt een mini kastje en de band niet zo groot. No wat dat hier 50 gram goud in zit. Denk dat de helft al optimistisch is. Ik vind hem daarom ook wel veel te hoog geprijsd. Zoals ik zei, ik zou de juwelier ns vragen naar het gewicht
Ik zie er nu bij staan in de extra info. Gewicht: 21.7 gram. 1430 is dan wel echt veel te veel. Dat is meer dan 2x de goudwaarde. Zonder het uurwerkjes etc bijna 3x dus. Dat is hij echt niet waard
Eens. Maar de juwelier moet eten, en je zult moeten proberen ergens tussen de 660 (eigenlijk nog iets minder, want movement en glaasje) en de 1430 uit moeten komen
Jij weet niet wat z’n inkoopprijs is Inkoopprijs van goud is ook lager dan de goudprijs. En hoeveel een verkoper betaalt heeft doet niks af aan de waarde.
Klopt. Ben het eens dat de waarde van het horloge iets anders is dan de verkoopprijs van het horloge. De juwelier zal voor verkoop eventuele kosten eruit willen hebben en wat winst willen pakken. Je gaat dus altijd meer betalen dan de waarde van het goud.
Maar zoals ik zei, die 1430 klinkt mij ook hoog in de oren.
Een service lijkt me ook geen overbodige luxe, daar zou ik in be aanschafprijs wel rekening mee houden.
Het is een beetje een dooddoener maar uiteindelijk is het horloge waard wat jij er voor over hebt.
De reden dat gouden dameshorloges meestal worden omgesmolten is dat er veel, veeel minder vraag naar is dan naar herenhorloges. Als verkopende partij kun je proberen het horloge te verkopen, maar dit kost veel meer moeite/tijd dan het laten omsmelten.
Dit zie je terug in de prijs. Het is ook iets om rekening mee te houden als je het horloge ooit weer wilt verkopen, de kans dat je er meer voor krijgt dan de goudprijs is minimaal.
Dit gezegd hebbende; 1400 lijkt me vrij veel. 1000 bijvoorbeeld lijkt mij een ‘eerlijkere’ prijs.