Omega Geneve 1969

Beste Forumleden,

Graag wil ik een Omega Geneve kopen en ik denk dat ik er één op Chrono heb gevonden. Zouden één van jullie mij kunnen vertellen of dit een echte is? Of is er een manier om serienummers of iets te controleren? Ik ben namelijk vrij nieuw hierin. Alvast bedankt! Hieronder de foto’s:

2 likes

Zo ver ik kan zien lijkt hij origineel. En de staat is ook nog erg netjes. Mooi en erg fijn horloge :slight_smile:

1 like

Bedankt voor het meekijken! Ik vraag me alleen af waarom de “benen” van de Omega logo wat meer uitelkaar staan. Op de foto van jou zie je dat ze dichter bij elkaar zijn.

Ik heb ook op Google gekeken en dit is wel verschillend. Heeft Omega toen destijds niet één logo gehanteerd?

Mijn gok is dat er in die periode meerdere soorten logo’s zijn gebruikt. Met de pootjes dicht op elkaar kom ik inderdaad wel het meeste tegen, maar ik kom er ook tegen die bijna identiek zijn aan het huidige logo, en ook zoals op het horloge jij wellicht wil komen. Zou me er niet al te druk om maken, al kan ik het niet 100% verzekeren. Wellicht dat iemand met meer expertise kan inspringen hier :wink:

1 like

Zo te zien is hij echt. Ook het 601 handwinder uurwerkje ziet er origineel uit. :slight_smile:

1 like

Nee, Omega heeft niet altijd hetzelfde logo gehanteerd. Sterker nog, even op de Wikipedia pagina van Omega kijken, daar zie je al meerdere logo’s:

Omega_medical_2

Op deze horloges zijn ze alledrie net iets anders gevormd. Ik zou mij daar geen zorgen om maken. Sterker nog, het doet mij denken aan een tijd waarin mensen de techniek nog ouderwets belangrijker vonden dan de branding, al kan dat zelfbedrog zijn. :slight_smile:

2 likes

Lumen zijn wel helemaal zwart geworden, dat is geen goed teken.

Watdan?

Duidt op vocht dat in het horloge gekomen is