Omega Geneve 1979

Heren. Dames ook.
Ik heb een Omega Geneve gekocht via Chrono24, bij een trusted seller. Blijkt volgens een liefhebber, dat de wijzerplaat niet origineel is. Kan iemand daar wellicht een ordeel over geven? Heb meer vertrouwen in jullie dan een "liefhebber’.
Zie foto('s)

Groet,
Leo

Inderdaad, het horloge is niet origineel. Hopelijk kan je hem nog retourneren.

Is het hele horloge niet origineel of alleen de wijzerplaat?

Geen idee of de wijzers, kroon, glas etc origineel zijn. Ik gok dat daar ook vrij weinig origineels bij zal zitten.

Wijzerplaat is overduidelijk repainted.

Betekent dat dan dat het horloge niets meer waard is?

Klopt, ik had je inderdaad via Marktplaats een berichtje gestuurd met de opmerking dat de wijzerplaat in ieder geval niet origineel is. Zal zeker kijken of je deze niet retour kan sturen, zeker als er in de advertentie op Chrono24 niets is vermeldt.

Lijkt me overigens zeer waarschijnlijk dat deze configuratie wijzerplaat niet eens origineel op dit specifieke horloge is geleverd.

2 likes

Zonde, volgende keer eerst navragen. Zou deze zeker terugsturen.

Voor de meeste liefhebbers wel. Originaliteit is key bij vintage horloges. Dus dat ga je wel merken bij een eventuele verkoop!

Dank je allemaal voor het meedenken en advies. Groet, Leo

2 likes

Nou, als de wijzerplaat niet origineel is dan wil ik het niet eens verkopen. Moet gewoon echt zijn. Simpel

2 likes

En terecht! Ik zou zeker kijken of je hem terug kunt sturen of iets dergelijks.

1 like

Wat mij opvalt is dat de 6 en de 9 ‘gesloten’ zijn, terwijl bij veel oudere Omega’s deze ‘open’ zijn (volgen jullie me nog, heb even geen plaatje voorhanden). Ik ben zelf wel benieuwd of er hier Omega kenners zijn die hier iets over kunnen zeggen?

Zijn meestal toch gewoon dicht?

1 like

Zie eruit als een dresswatch & duikhorloge combinatie! :face_with_raised_eyebrow:
(Misschien een oud horloge van James Bond die in een wetsuit vanaf het superjacht vertrekt na een sjieke cocktail party? :sunglasses:)

Dit type wijzerplaat wordt in Bombay in heel veel kasten geknutseld. Op Ebay zie je ze ook veel als Tissot vermomd. Ik denk dat er wel eens heel weinig origineel kan zijn aan dit horloge.

1 like

Ligt heel erg aan het model, op je tweede foto zijn ze open en op de eerste dicht.

Op de 4 digit referenties, (2914/2913) zijn ze vaak dicht, maar bij de SM300 met referentie 165.024 moeten ze open zijn

1 like

Thx, weer wat wijzer geworden. :+1:t2:

Wijzerplaat fake, wijzers fake, glaasje in ieder geval geen origineel Omega. Waarschijnlijk is de kast niet eens Omega of niet eens vintage :wink:

Zag hem al staan op mp en dacht gelijk welke arme drommel heeft dat lelijke nepding gekocht en welke arme drommel gaat hem nu weer kopen.

1 like