Omega-Geneve-32hz-596.0004-cal1320-1974

Beste leden,

Heb vandaag mijn Omega(tje) bij mijn horlogemaker opgehaald. Deze had hem opgestuurd voor een reparatie offerte.
Om een lang verhaal kort te houden dat zou me wel eens meer dan € 1000,- kunnen gaan kosten. Lijkt mij veel te veel voor een dergelijk klokje (maar ja daar heb ik geen verstand van helaas).
Hij gaf me wel mee het niet voor een klein bedrag te verkopen omdat het toch wel een uniek klokje is (volgens hem)???
Weet niet wat te doen, dat bedrag ga ik er in ieder geval niet er aan uitgeven (misschien toch van de hand doen of ruilen )?
Hoor graag jullie mening.
Groet, Hans

1 like

Tja, lastig om hier antwoord op te geven denk ik. Ik zou er geen €1000 aan uitgeven, maar verkopen gaat ook niet makkelijk worden in de huidige staat.

Klopt wel denk ik.

Misschien wel even (kort) aangeven wat er gedaan zou moeten worden?

Prachtig caliber !

Een nieuwe stift en kroon . Batterij en men wil de wijzerplaat opnieuw opmaken ( er zijn geen reserve aparts meer volgen hen).

Stift, kroon en batterij zal hoogstens 300 zijn, duren plaat dan. Massief goud?

1 like

Die ziet er toch nog goed uit? Het lijkt alsof de krassen op het glas zitten.

2 likes

Dat lijkt inderdaad zo te zijn.

1 like

Volgens mij is dit het damesmodel. Een herenmodel in redelijk tot goede staat zijn te koop voor rond de €550 (zie Chrono24) en op andere kanalen soms voor zo’n €400.

Dameshorloges zijn over het algemeen veel minder gewild en een stuk goedkoper. €1000 om deze te herstellen is veel te veel geld, mits het horloge een grote emotionele waarde heeft.

2 likes

Als het horloge emotionele waarde heeft heb ik nog wel een goed werkend verguld exemplaar.

Je kan dan het uurwerk / glas / onderdelen uit mijn horloge gebruiken zodat je jouw horloge weer werkend krijgt. Wil er €200,- voor hebben. Hij is echt super netjes

7 likes

Dank voor het aanbod. Neem het in overweging. :ok_hand: Hopelijk heeft het geen haast.

1 like

Zoals afgesproken zou ik op je aanbod terug komen. Heb je misschien interesse in een ruil. Ik heb in mijn verzameling nog nieuwe en ongedragen en voorzien van nieuwe batterijen Junghans horloges. Zal een paar foto’s meesturen.
Ik heb ook nog diverse vintage horloge’s.
Ik hoor het graag.
Groet, Hans

Hey hans, dit kan je denk ik beter met een privé bericht regelen :wink:

1 like