Ik heb nog vragen uitstaan over o.a. foto’s van het uurwerk en de kroon. Wat mij vooral opvalt is dat op de wijzerplaat AUTOMATIC staat en dat in de advertentie wordt aangegeven dat het een Omega cal. 613 (handopwinder dus) is. Bij navraag geeft de verkoper aan:
De gevraagde prijs wordt het sowieso bij lange na niet. Ik ben wel voorzichtig op zoek naar een soortgelijke. Wat is volgens jou een gangbare prijs? Ik zie ze hier weinig en op eBay bijvoorbeeld zie ik erg hoge prijzen voorbij komen.
Maar belangrijker: Als het inderdaad onzin is en mijn gevoel dus klopt, dan moet ik deze dus laten lopen.
Er is in the dark ages bij Omega wel eens wat verwisseld aan onderdelen en banden en wijzers die niet helemaal consequent werden toegepast. Maar automatic op een handwinder lijkt me niet tot die categorie behoren.
€400-450 voor een absoluut mint exemplaar is denk ik fair.
Voor een gebruikt exemplaar in de zeg maar ‘gemiddelde vintage staat’ max. €300, minder afhankelijk van de werking van het uurwerk.
Dit is dus waarom ik NOOIT via marktplaats iets koop…
Vraag gewoon de verkoper een foto te sturen van het loopwerk… en van de bindzijde van de deksel.
en vraag ook even de naam van de Omega dealer die zegt “dat dit vaker voorkomt”
voor dit horloge zonder papieren, service history is 100 euro al een risico… en zoals anderen al opmerkten het is ook geen origineel maar een samenraapsel dus populair gezegd een franken…
Sowieso moet je mensen met een gebruikersnaam van twee letters nooit vertrouwen G-J.
Ik heb deze vraag ook aan een Omega dealer gevraagd en zij zeiden dat dit inderdaad kan voorkomen.
Wat mij opvalt is dat er Diesel op de achterklep staat en dat je aangeeft dat het een 1.8i 16v is. Dat is een benzinemotor. Wat is nu correct?
Ik heb deze vraag ook aan een Citroëndealer voorgelegd en die zei dat dit inderdaad kan voorkomen.
Ja, wat gaat die Omegadealer er nu over zeggen? “Ja wat vreemd meneer, iemand heeft de onderdelen verwisseld meneer, nou, wat een rommel, ja, jammer meneer, ik kan u verder niet helpen, komt u hier gauw weer iets kopen meneer?” Maar ik betwijfel of verkoper überhaupt een Omegadealer heeft gesproken.
Als de verkoper nou nog had gezegd dat het een rommeltje was dan was het tot daaraan toe. Dit is gewoon flauw. Ik ben blij dat je ervan afziet G-J. Uiteindelijk koop je een echte waar je veel plezier aan zult beleven.
Vooropgesteld dat ik mijn handjes zeker niet aan dit exemplaar zou willen branden stijgen de prijzen van de Geneva’s (en andere Omega’s) zeker zoals @koekoek al aangeeft.
De Genève reeks vermoed ik juist omdat het een instap vintage Omega is. En je krijgt relatief veel horloge voor je geld.
Maar met de populariteit stijgt ook het aantal fraudeurs en Franken. Ik geef liever iets meer uit bij een vertrouwd adres.
Ligt ook aan het model en staat. Dat zou voor een errug mooie nog wel kunnen imo.
De Marx Omega, de Omega voor het volk Ik heb juist het idee dat je bij de Geneve’s juist voor het merk betaalt (waar ook niks mis mee is). De Certina die ik heb vond ik eigenlijk net zo mooi als de Geneve die ik had en dat voor een derde van de prijs.
Daar ben ik het helemaal mee eens; je betaald voor de naam. Maar waar is dat niet zo? Ik denk even aan het rijtje Seiko - Citizen - Orient. Je kunt niet alles 1 op 1 vergelijken maar grofweg gezegd is Seiko in vintage populairder en derhalve duurder.