Omega Geneve Automaat laten repareren?

Via mijn schoonvader (van zijn vader) dit horloge gekregen. Het loopt niet meer.
Op het gehoor lijkt er een schroefje oid los in te liggen…

Is dit een reperatie waard? Volgens mijn schoonvader in het verleden al 1 of 2 keer gerepareerd…maar weer kapot. Hij zei iets met een krom asje? Wijzer bewegen wel en datum verspringt ook.

1 like

Ik heb er niet veel verstand van maar ik had het laatst dat de rotor los was van een Eterna horloge en die is vrij simpel door een horlogemaker weer gemaakt…maar goed de adviezen zullen zo nog wel volgen.

Mijn schoonvader geeft mij nou nooit 14 karaats gouden Omega’s… sniff… :wink:

Natuurlijk is het de moeite om dit horloge te laten maken, ik zou wel weg blijven bij de officiële Omega fabrieksservice aangezien het dan al gauw onbetaalbaar wordt. Gelukkig zijn er uit de periode waarin dit horloge is gemaakt nog flinke voorraden met onderdelen voorhanden dus dat lijkt me geen probleem. Als je even aangeeft waar je ongeveer woont dan kunnen we een goede uurwerkmaker adviseren.

2 likes

En dan zou je eerst een prijsopgave kunnen vragen.
Het is afhankelijk van emotionele waarde, ga je het dragen, verkopen etc…

Die ziet er nog goed uit, ik gok een cal 565. Zeker de moeite waard om te herstellen maar ik zou niet zomaar naar een juwelier gaan. Maar naar een officiële Omega herstelpunt. Die hebben de juiste onderdelen zodat hij niet weer uit elkaar valt. Een revisie kost rond de €200 met 2 jaar garantie. En het glas is tussen de 60 en 70 € of misschien is polijsten genoeg. Dan heb je ook een horloge waar je trots op mag zijn. Waarde is dan ook behoorlijk gestegen rond de 600 op MP en het dubbele bij een juwelier.

Ik heb geen idee uit welk jaar deze is…ik vind zo snel niet eenzelfde op internet. De uur en minuten wijzers zijn zo te zien zwart…
De horlogeband houders lopen taps.
Het merk en type hebben geen relief.
Achterkant zie ik ook niet zoveel met die ring…

Je bent het huidige prijspeil een beetje kwijt vrees ik. Bij Omega ga je voor een vintage uurwerk met defecten al gauw naar de 7 a 800. Dit vragen ze al voor een modern uurwerk:

Even om je het scrollen te besparen, mechanisch non-chrono vanaf 650.

Bij een beun als mezelf ga je al boven de 200, als ik een aantal onderdelen moet zien te traceren en aankopen.

3 likes

En zelfs jij loopt al achter. Check die link. :wink: Niet gauw je post weghalen he mafkees. :laughing: :wink:

1 like

Ik had je reactie nog niet gezien, mea culpa!

1 like

Dat scheelt weer, ik heb namelijk laatste 450,- betaald voor een Seamaster, ook met mankementen. Vandaar is die prijsopgave m.i. niet zo’n slecht idee.

1 like

Sowieso eerst doen. Krijg je wel onderzoekskosten, en via de officiele weg is dat ook al gauw een aantal tientjes.

Als je echt een ontzettend toffe schoonvader hebt, kun je het ook blind overwegen :wink:

Ik denk dat die wijzers ooit overgelakt zijn. Dat is - heb het zelf meegemaakt in een atelier - niet geheel ongebruikelijk als de klant vraagt of het horloge beter afleesbaar gemaakt kan worden. Via Omega krijg je dan verplicht de correcte wijzers terug, die ze ergens uit een oude lade moeten opsporen. Weer kassa.

Goed gezien! Ik wist helemaal niet dat lakken gebeurde.

Heb het zelf ook eens moeten doen, haast onder dwang :laughing: - het stond me enorm tegen. Weet je waarmee? Edding viltstift.

6 likes

Misschien heb ik de betere adressen om in te kopen. :wink: maar heb toch echt pas een beurt voor 200 laten doen met een nieuwe trommel voor de veer een nieuwe veer een tandwieltje als onderdelen die vervangen zijn. Vraagprijs is iets anders als wat je krijgt of betaald.

Ik weet inmiddels wel dat het horloge in 1974 is gekocht. Die zwarte wijzers kom ik ook tegen op een exemplaar die op Chrono24 wordt aangeboden

Op dit forum heb ik wat gelezen over een goede reperateur in Gouda F.J de Groot.

Wellicht in Rotterdam of Breda nog een goede waar ik prijsopgave zou kunnen laten doen?

O jee - een caliber 1020 waarschijnlijk… Daar begin ik niet eens meer aan. De “minste” mechanische uurwerken die ik ooit van ze heb gezien. Is vaak gedoe mee.

Plaatje was ter indicatie…die 1020 heeft rechte “dingen” waar de band aan zit…bij die van mij lopen ze taps…

Iets wat ik mij al lang afvraag is bij deze dan opgelost, zwarte wijzers in mij Constellation.