Van nu achteruit tot een paar jaren geleden toen ik het gekregen had.
Hij is prachtig hersteld, complimenten. Ik vind het bandje het horloge geen recht doen, laat je die er aan zitten?
Ja, het is een roestvrij Flix-o-flex die ik ermee heb gekregen.
Ik laat het zo nu. Als ik ooit een rally armband vind zal ik misschien van mening veranderen.
Hoe heb je die wijzerplaat aangepakt?
Die heeft het langste geduurd. Twee jaren om een nieuwe te zoeken zonder succes, dan beu en bij een cadranier om als nieuwe te doen.
2 likes
Dat vind ik zonde van zo’n mooi opgeknapt horloge. Dit huidige bandje is ook nog eens te klein?
Als je me een berichtje stuurt dan stuur ik je gratis een mooi leren bandje op.
3 likes
De dial is mooi strak geworden! Ik veronderstel tenminste dat de vlekken op de eerste foto’s op de dial zaten en niet op de plexi.
Hoe heb je dat zo mooi gekregen?
Hartelijk bedankt. Maar die staal band is ook van die vintage tijd (1971).
En ik woon in België.
Zoals ik schreef :
1 like
Hier zonder plexi
1 like
Dat dus!
Hoe krijg je de vlekken eraf zonder de wijzerplaat te beschadigen?
Een cadranier is een vaakman die als beroep heeft dial te maken/herstellen. Hij krijgt de beschadigde dial en maakt een nieuwe ervan.
https://www.cadraniers.ch/restauration/
2 likes
Ok, dit is een professionele job geweest!
Heel mooi geworden, geniet ervan
1 like
Best aardig geworden die opnieuw opgemaakt wijzerplaat. Ik zou alleen de wijzers met zwarte lak vullen ipv lumen, dan is het weer correct met de configuratie van de wijzerplaat. En mocht je de skills hebben dan weer een mooie (sunburst) borsteling op de kast zetten, dit gepolijste doet pijn aan mijn ogen
1 like
Da’s een hele transformatie! Ken deze uurwerken goed, is fijn werken als je de paar potentiele pijnpuntjes in de gaten houdt. Onderste transmissierad-lager is heel vaak uitgesleten, tenzij het gesteend is - maar da’s niet altijd zo. Transmissierad zelf is ook nog wel eens on-vlak. Maar onderdelen zijn ook best nog wel te vinden is mijn ervaring.
Plaat is erg goed gelukt; hij was ook echt “op”. Dat was geen patina meer.
1 like
Mooi zeg, wat een vakmanschap. Die wijzerplaat is echt goed gelukt.
1 like
Leuk om weer eens een project van je te zien Bruno. Het horloge is heel erg mooi geworden.
2 likes
Prachtig resultaat!
Mja. Hij klopt niet alleen.
Swiss made is naar een hele andere plek en zonder t aanduiding.
Redials. Mijn keuze is t niet.
Redials is natuurlijk een no go voor de liefhebber van authenticiteit. Zo te zien is er geen lumen meer op de plaat dus dan is het wel correct dat de T weg is
2 likes