Omega geneve calender

Ik heb bovenstaande horloge op het oog. Maar ik kan nergens een voorbeeld vinden van deze wijzerplaat met deze kast.
Zou het een samengesteld horloge zijn?
Kast is 166.041.
Kaliber 503.
Plaat enkel te vinden op ref. 2982

Hij lijkt me wel legit hoor, dacht eerst dat de kroon niet klopte maar ook die lijkt correct.
Zie hier…

Frankenwatch. Oude wijzerplaat van een bijv jaren 50 OT2982 in een jaren 65 en later 166041 kast. Ik kan mij niet heugen dat er op een Genève ook calendar werd geschreven, bewijs heb ik er niet voor. Wel lijk Swiss made te missen en dat moet er voor een Genève echt op staan, tenzij het achter de spanring zit…
Laten liggen is het devies. Of het moet zo goedkoop zijn dat je het voor de leuk doet, of onderdelen.

1 like

Beetje zoeken op Google toont diverse Genève calendar horloges.

Ook seamaster calendar.

Of ze echt zijn weet ik niet.

1 like

Even doorgezocht en idd er komen geneves voor met calendar op de wijzerplaat. Neemt verder niks weg van de conclusie overigens.

Mijn linkje laat volgens mij eenzelfde horloge zien en staat op de Omega website of ben ik helemaal van het padje?

Dit is een andere kast. Die jij laat zien heeft een ander referentie nummer. Voor de plaat lijkt alles inderdaad correct

1 like

Dat dus @Frans53 :wink:

1 like

Idd. heb niet naar de kast gekeken maar naar de plaat en het ref nr… beetje dom dus :frowning:

1 like

Iemand die zo’n band aan een kast probeert te proppen zou ik sowieso al niet vertrouwen.

2 likes

De secondenwijzer mist, dat is meteen al een kostenpost :face_with_monocle:

2 likes

Alleen een secondewijzer gaat nog wel, maar ik zie ook geen asje tussen de wijzers… dan moet je nog naar een seconderad gaan zoeken.

1 like