Omega Geneve, De Ville

Dag allen,

Ik ben mij aan het verdiepen in een leuke vintage Omega dresser, in de betaalbare categorie rond plm €500. Je komt dan veel De Villes en Geneves tegen. Van wat ik nu ongeveer meen te begrijpen, zijn dat beiden iets goedkopere lijnen van Omega geweest. Klopt dat?

Of eigenlijk beter gevraagd: ik ben op zoek naar leesvoer hierover. Met wat rondzoeken kom ik vooral op verkoopadvertenties uit. Wie heeft er wat mooie naslaglinks?

1 like

Vind ik ook interessant.

1 like

De Omega Seamaster Deville zijn niet de instap modellen. De latere devilles en geneves wel. Maar voor 500 euro moet je denk ik met wat zoeken ook wel een leuke seamaster moeten kunnen vinden. 500 zou ik voor een Geneve iig niet betalen.

De de Ville niet hoor…

Ah koekoek je bent me voor… :wink:

Die latere quartzjes wel

1 like

Voor sommige Genèves zou ik graag 500 neerleggen. Maar die zitten inderdaad niet in die dress lijn.

1 like

En voor zo’n dresser ook. Mijn statement was wat beknopt. Het had beter een “simpele geneve” moeten zijn.

5 likes

Mooi om te horen dat ik er naast zat, dan heb ik wat te leren! Heeft er iemand een overzicht van hoe dat nou zit dan, qua lijnen?

Je gaat een mooie zoektocht tegemoet. Heb toevallig vandaag de mijne gepost in het Omega Only topic. Ben er nog steeds heel blij mee.

Hoe vintage moet hij zijn? Ook vanuit de jaren 60?

Deze 600 handwinder koste me ca 500 euro zo.n 6 jaar geleden. Wel in perfecte staat.

Ik heb veel info gehaald uit de oude website van de overleden kenner Chuck Maddox. Website wordt nog in stand gehouden. Cronomaddox.com.

3 likes

Liefst wel, maar dat is geen heel harde eis. Wat ik zoek is handopwinder of automaat, geen (of licht) patina op de plaat, en het liefst met datum (maar ook dat is geen harde eis). Maar ik wil vooral begrijpen wat ik koop :slight_smile: Toen ik aan het kiezen was welke Speedy ik wilde aanschaffen was daar ruim voldoende materiaal voor in de vorm van enkele mooie boeken. Vooralsnog begrijp ik niet helemaal wat het stempeltje De Ville of Geneve nu inhoudt. Soms goedkope lijn, maar in andere gevallen (Seamaster) dan blijkbaar weer niet.

Thanks! Die ben ik ook tegengekomen bij m’n Speedyzoektocht. Niet aan gedacht dat er wel eens meer kon staan.

1 like

Graag gedaan. En je hebt old-Omegas.com. En de website van Omega zelf. Het vintage archief. Die laatste zoekt wat moeizaam.

De eerste 2 zijn onbeveiligde websites.

1 like

Ja, die is waanzinnig mooi. :ok_hand:

1 like

Helemaal recht lopen de scheidslijnen niet, maar ik meen dat voor een groot deel geldt:
Geneve <DeVille <Seamaster <Constellation.

Waarbij gezegd moet worden dat dat ook afhankelijk kan zijn van de periode.

1 like

Ok, maar wat maak ik dan van een Seamaster De Ville? Die valt er weer tussenin? :smiley:

1 like

Redial.

Maar niet minder mooi

Hoi allemaal,

Kan helaas niet een nieuw topic hier openen vanwege dat ik hier vrij nieuw ben.
Met goede intenties ben ik
op zoek naar een stalen/zilveren gesp voor op mijn vintage omega seamaster uit 1952. Band breedte is 18mm. Hoop dat ik hier de vraag kan stellen en ik iemand vind die er vanaf wil ?

Groeten, Joep

1 like