Omega Geneve Dynamic artikel Fratello

Een van mijn persoonlijke favoriete horloges krijgt wat aandacht op Fratello, de Omega Geneve Dynamic.


Leuk artikel, en hierbij mijn verzameling! Wie volgt?
Groet, Victor

34 likes

Mooie verzameling, mijn opa draagt er al een sinds zijn 20ste jaar.

2 likes

Ze zijn heel cool, ik heb ooit hier op HF een damesmodel opgevist voor mijn vrouw. Heb nu geen foto bij de hand.

3 likes

Dank voor delen.
Zelf heb ik de III, mijn pa heeft de II.
Dus we snappen dat artikel wel :slight_smile:

Allemachtig prachtig die Dynamic serie! :ok_hand:t2:

Hier de mijne uit 1969.

8 likes

Ik blijf het ook wel een leuk fris ontwerp vinden. Toch kom je ze niet zo vaak tegen.

Coole set en leuk artikel!:+1:

Dat is een hele mooie set die je daar bij elkaar hebt!

Heb het nog niet gelezen, maar vind het ook erg leuke horloges. Ik heb er eentje en dat is ook genoeg, voor mij was dit het mooiste model en het geluk dat ik hem zgan heb. Met name deze kast en wijzerplaat vind ik erg geslaagd.

Stickertje zit er nog op,… althans wat er van over is. :wink:

Heb hem op staal gekocht, maar enkele banden bij kunnen vinden.

Laatste foto die de wijzerplaat iets beter/mooier laat zien, althans vind ik:

Wellicht dat ik nog een keer een Certina erbij koop, maar dan moet ik er ‘tegenaan lopen’.

7 likes

Super mooi man. Waar heb je de banden gevonden? Die zoek ik ook nog.
En de Certina is top,
Maar die heb ik nog nooit ergens aangeboden gezien!

2 likes

Heb de band een keer kunnen kopen, is al weer een tijd terug. Heb er wel de hoofdprijs voor moeten betalen en kwaliteit is niet denderend.
Worden helaas, logisch ook, steeds schaarser.
Zijn wel wat redelijke aftermarket banden te koop. Die heb ik van eBay geplukt, maar nog geen ervaring mee.

Inderdaad een leuk artikel. Heb zelf naast de Genève Dynamic I uit 1968 op originele band (en later op de kopt getikte Corfam band)

ook een Certina Revelation uit 1970 op origineel stalen band.

en daar later ook de Certina pomp bij gekocht om het horlogeglas er af te kunnen blazen. Zijn immers monocoque horlogekasten.

4 likes

Wat een mooie set!
Leuk ook dat je er een originele pomp bij hebt kunnen vinden.

Dank je! De pompjes kom je met zekere regelmaat nog wel tegen. Omdat beide horloges naar behoren functioneren, heb ik de pomp tot nu toe nog niet in de praktijk gebruikt.

Hoewel de Revelation afgeleid schijnt te zijn van de Dynamic, heeft de eerste wel meer wrist presence. Zit hem met name in de dikte van de kast.

2 likes

ae4821a4a35f4aa6bcb889e44a570aa1c2f66d01_1_281x500

Sinds kort de mijne. Mintstaat en loopt als een zonnetje. Een van de meest coole Omega’s ever. En nog verrassend betaalbaar t.o.v. de belachelijke prijzen die tegenwoordig voor een courante Omega worden gevraagd.

Leuke aan dit model is de dag datum functie. Datum verstellen door kroon in en uit te trekken. Dag gewoon de tijd net zolang doordraaien totdat je de juiste dag hebt.

4 likes

Wilde deze pdf delen, maar kreeg hem niet geupload en kom hem nu net gewoon weer online tegen. Een erg handig overzicht.
Overigens heeft Omega zijn vintage databank weer online staan, ziet er echt heel goed uit.

PDF Omega Geneve Dynamic

2 likes

Super, dank je!
Heb de zilveren racing en de rode maar als grail bestempeld :+1:t3:

1 like

Heb geen hele verzameling maar één exemplaar. Met heel mooie wijzerplaat,

8 likes

Ik word er hebberig van! :star_struck:

In de catagorie “je weet maar nooit”:
Heeft iemand een stalen band voor de heren Dynamic over?

7 likes