Omega Geneve Dynamic: I show, You tell!

Besten op dit wonderlijke forum, graag stel ik jullie voor aan het horloge, en z’n 4 broertjes, die mijn horloge-koorts hebben doen oplaaien een paar jaar geleden: de Omega Geneve Dynamic. De 60’s / 70’s vormgeving, het verhaal van de ideale polsvorm, de (onvindbare) maar wel prachtige band, een mooie en draagbare klok dus.
Ik heb in mijn on-wetendheid gewoon een aantal (in mijn ogen) mooie exemplaren bij elkaar gescharreld over de jaren, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Hieronder de foto’s. Mag ik gelijk wat vragen erin slingeren?
Heeft iemand wellicht een tool voor me waarmee ik de banden kan wisselen?
Heel graag kom ik ook in contact met iemand die een band, staal of leer, aan kan bieden, of weet waar ik een betaalbare band (genuine of bijna genuine ;-)) kan vinden?

Dank voor het kijken en tot een volgende "I show, You tell"
Groet, Victor



13 likes

Dit is een mooie collectie oudjes.
Voor genuine banden ken ik niemand, maar @mimosa of @ko kunnen je wel alles op maat maken.

Gefeliciteerd met deze prachtige verzameling. Klasse!

Met betrekking tot de mogelijkheden voor een leren band, dat wordt lastig. De stalen band zit vast aan de lugs. Gevouwen schakels en geen lugholes. Dus die kan er niet af zonder beschadigingen. Weinig kans op een aftermarket leren band omdat er te weinig ruimte is voor leer en pushpin. Zie:

Ik wilde een Vintage Rally strap op mijn Dynamic maar helaas… dan maar op staal (mijn Dynamic sinds kort in de verzameling)
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Omegagepoets_zpssrsfssvx.jpg.html][/URL]

3 likes

Mooie collectie iig! :ok_hand:

Mooi zo’n verzameling.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1311.R7.TR12.TRC2.A0.H0.Xomega+dyna.TRS0&_nkw=omega+dynamic+strap&_sacat=0

Staat hier niks voor je bij ?

dank @Scudo ik hoop(te) echter een bandje binnen het forum te vinden, zonder de onzekerheid van bestellingen in Thailand of zo :wink:

Mooi hoor :+1:

Een dynamic is een van mijn eerste echte vintages geweest. De James-May versie.

@GhentWatch de James May versie? Ik ben toch vervent TG kijker, maar ik zie de link met de Omega niet zo snel. Of doel je op je James May stijl grof gebreide trui :wink:

1 like

Niet genoeg zo te zien :wink: Zie @septentrio :wink:

Prachtige verzameling, koesteren :+1:

Schitterend !!

Wow wat een quintet - genoeg stof voor late uurtjes :wink:

hey @MotoSkooly ! zie nu pas dat we een keer contact hebben gehad over dynamic bandjes! wat sloppy van me dat ik nooit op je geantwoord heb. tsk tsk tsk. Mooie omega hoor.

1 like

Mooie stel is dat :+1: ik heb ook ergens een verstopt :black_joker: maar waar :smirk:
Groeten Iwan

@Victor_1

Deze zou mooi staan in je verzameling :sweat_smile:

2 likes