Helaas uit een erfenis verkregen en heb wat vragen.
Deze Omega is van mij opa geweest, daarna over gegaan naar mijn vader. Nu hij er niet meer is, gaat deze Omega naar de volgende
Ik durf hem niet zelf open te maken meee omdat de deksel ook van goud lijkt.
Ik kan zo snel geen markeringen vinden. Wellicht zitten die tussen de lugs?
Edit: bekijk net de foto’s en zie een markering op de sluiting. Ik zal met mijn gedachten elders zijn geweest.
Iemand een idee welk type, jaar dit horloge is?
Zijn de band origineel en sluiting origineel?
Wilde tzt sowieso even langs Wesselink & Vreeker, hier om de hoek. (HF leek me voor nu sneller) Die kunnen vast ook wat over een evt waarde zeggen. Helaas ook een deel van erfenis verdelen. We (we zijn met 3) zijn het er wel unaniem over eens dat deze in de familie blijft overigens.
Dit is qua goudgewicht substantieel, zeker nu. Voor een taxatie qua goudwaarde moet het uurwerk er even uit. Zou hem zeker laten servicen, en de band wellicht laten fatsoeneren. Dat laatste gaat wel weer echt geld kosten, heb je een hele goede goudsmid voor nodig. Ik ken er toevallig 2 persoonlijk…
Ja, zeker origineel. Er is inderdaad een ringetje in de band gescheurd, die zou ik wel even laten fiksen als je hem zou willen dragen.
Een leren band is meer van deze tijd, maar als je het geld niet meteen nodig hebt zou ik het zonde vinden om die te verpatsen, het blijft toch een mooie herinnering in de oorspronkelijke vorm.
Ik zou hem ook op leer gaan dragen, en dan de waarde van die band delen met de erfgenamen en jij neemt dan een kleiner deel oid zo soort constructie, dan is het horloge echt van jou, anders moet ie straks steeds uit logeren.
Over ‘de verdeling’ maken we ons (nu nog) niet druk. En misschien houdt de oude Omega wel van logeren We’ll see. Het komt vast allemaal wel goed…of dat nou bij mij of een van mijn broers is.