Omega Geneve - goud, maar wie weet meer?

Helaas uit een erfenis verkregen en heb wat vragen.

Deze Omega is van mij opa geweest, daarna over gegaan naar mijn vader. Nu hij er niet meer is, gaat deze Omega naar de volgende :pensive:

Ik durf hem niet zelf open te maken meee omdat de deksel ook van goud lijkt.

Ik kan zo snel geen markeringen vinden. Wellicht zitten die tussen de lugs?
Edit: bekijk net de foto’s en zie een markering op de sluiting. Ik zal met mijn gedachten elders zijn geweest.

Iemand een idee welk type, jaar dit horloge is?
Zijn de band origineel en sluiting origineel?

Dank!

6 likes

Gecondoleerd.

Ik denk een 166.033 en lijkt mij helemaal origineel. Prachtig!
Edit: te snel, die referentie verwijst naar een De Ville.
@flowert ?

3 likes

Horloge lijkt me origineel.

Bracelet lijkt me origineel omega en wrs tijdscorrect als ik m zo zie.

Vruuger was een stalen of gouden band optioneel. Dus of zolang t tijdscorrect is geloof ik het zelf vaak wel.

Ik de winkel werd er toen meestal gewoon een passende band op gezet.

Gecondoleerd.

1 like

Gecondoleerd met het verlies.
Zo een horloge zou ik een service beurt laten geven, en m dan met gelegenheid dragen.

Dank allen.

Wilde tzt sowieso even langs Wesselink & Vreeker, hier om de hoek. (HF leek me voor nu sneller) Die kunnen vast ook wat over een evt waarde zeggen. Helaas ook een deel van erfenis verdelen. We (we zijn met 3) zijn het er wel unaniem over eens dat deze in de familie blijft overigens.

Dit is qua goudgewicht substantieel, zeker nu. Voor een taxatie qua goudwaarde moet het uurwerk er even uit. Zou hem zeker laten servicen, en de band wellicht laten fatsoeneren. Dat laatste gaat wel weer echt geld kosten, heb je een hele goede goudsmid voor nodig. Ik ken er toevallig 2 persoonlijk…

1 like

Ik zou er een leren bandje opzetten.

Staat imho een stuk moderner.

Die bracelet is zeker wat waard.

1 like

Ja, zeker origineel. Er is inderdaad een ringetje in de band gescheurd, die zou ik wel even laten fiksen als je hem zou willen dragen.
Een leren band is meer van deze tijd, maar als je het geld niet meteen nodig hebt zou ik het zonde vinden om die te verpatsen, het blijft toch een mooie herinnering in de oorspronkelijke vorm.

2 likes

Thanks. Weet jij toevallig ook bv een model nr? Dan kan ik wat verder research doen :innocent:

Ik sluit overigens dragen op leer niet uit, maar de bracelet blijft (als het aan mij ligt tenminste). Zeker nu ik weet dat het een origineel setje is.

1 like

Niet uit mijn hoofd. Ik zou hem even kunnen kijken of hij in ‘Omega: a journey through time’ staat, maar dat wordt op zijn vroegst overmorgen.

1 like

Apart en gaaf ding. Die achterkant lijkt wel goud maar zover mijn beperkte kennis rijkt zijn ze meestal wel van staal. Die zal dan verguld zijn?

Deze niet, maar als het achterdeksel van staal is zijn ze doorgaans verguld inderdaad.

Ah is dat het. Is goud dan wel hard genoeg om een schroefdeksel te hebben?

1 like

Goud in goud wel, staal in staal ook. Dus verguld met staal lijkt me ook prima, maar ik ben uiteraard geen edelsmid.

1 like

Geen haast hier :sunglasses:
Dus dank alvast!!

1 like

Gecondoleerd

Ik zou hem ook op leer gaan dragen, en dan de waarde van die band delen met de erfgenamen en jij neemt dan een kleiner deel oid zo soort constructie, dan is het horloge echt van jou, anders moet ie straks steeds uit logeren.

?? Een echt gouden horloge heeft juist een goud deksel, een stalen geeft aan dat het gold cap of verguld is.

2 likes

Dank.

Over ‘de verdeling’ maken we ons (nu nog) niet druk. En misschien houdt de oude Omega wel van logeren :crazy_face: We’ll see. Het komt vast allemaal wel goed…of dat nou bij mij of een van mijn broers is.

2 likes

Weer wat geleerd!

1 like

Sterkte met jullie verlies. Dit is een mooi stuk om te koesteren, ongeacht hoe je hem draagt.

Neem je tijd.

1 like