Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om een Omega Genéve Seamaster aan te kopen met cal. 601. Nu, op het dial staat geen Seamaster en ook geen 600, enkel Genéve. Op het deksel staat wel Seamaster. Zou het kunnen dat het hier om een verkeerd deksel gaat? Mij lijkt het geen Seamaster. Kast deksel nr: 136.011
Ref binnenwerk nr: 22395426 ik ben benieuwd wat jullie me gaan vertellen! Mvg, Bart!
Hallo Bart,
Wellicht dat je enkele foto’s kunt uploaden? Dit help enorm bij het bepalen van de echtheid.
Dat durf ik niet, het horloge is nog niet verkocht hé
De combinatie Seamaster/Geneve kwam in die tijd inderdaad vaker voor, maar zonder foto’s is het lastig bevestigen.
ik ben nu aan het aanvragen of het mag.
nu ben ik benieuwd!
Die kasten hebben inderdaad vaker het Seamaster logo op de achterkant. Of gouden indexen en wijzers oorspronkelijk ook op deze stalen hoorden durf ik echter niet te zeggen.
Maar waarom krijg je foto’s van een scherm toegestuurd en geen foto van het horloge zelf?
omdat dit het enige was wat ging, Hij kan zijn foto’s niet uploaden! Die problemen heb ik ook als ik hem nodig heb!
Mij is dit horloge ook aangeboden als een ruil. Weet niet zo goed wat ik er van vind moet ik eerlijk zeggen. Sowieso is de vraagprijs veel te hoog, maar dat terzijde. Die band hoort er ook niet bij.
Als je zoekt op de ref zie je alleen maar Seamaster 600 tevoorschijn komen, dat vind ik al vreemd. Heel soms dus deze versie met alleen Geneve op de plaat.
Op eBay worden ze verkocht voor 350 - 400 euro.
Staat gewoon op Marktplaats hoor: https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1925937877-omega-geneve-seamaster-handopwinder-cal-611
ja deze komt van Marktplaats. Hij is van hier uit de buurt en dat was dichtbij. Maar ik vond ook dat die band niet hoort bij dit horloge maar het ergste vond ik de Seamaster die daar eigenlijk niet hoort te staan, zeker wanneer ik ga kijken op ref. nr dan zie ik inderdaad hetzelfde als hierboven vernoemd wordt!
Uit Belgie toch? Hij zou mijn horloge kopen, zouden in den Bosch afspreken maar op het laatste moment was hij te druk. Dus misschien kun je de mijne meteen meenemen als je met hem afspreekt?
Hij zou nu graag een Dynamic willen kopen als hij budget had
Deksel is enorm gepolijst en daarna deels nieuw gesatineerd. Zo heb ik ze origineel nog nooit gezien.
Zo te zien zijn de lugs ook veel van hun scherpte kwijt door al het polijsten. Ik zou zelf nog even doorzoeken.
Laat ik die nou toevallig te koop hebben…
Verkoper probeert dus dit kapot gepolijste exemplaar voor een hoog bedrag te slijten, om dan jouw Dynamic aan te schaffen? . Mooi hoe dit cirkeltje nu rond is. Net zo rond als de lugs op het horloge gepost door TS.
@horlogefreak1971-mb kijk in het blauwe gedeelte. Vergelijkbare refs komen geregeld, in veel betere staat voor een lager bedrag voorbij.
Ik heb het hem straks verteld dat er heel wat afwijkingen op zitten en hij was er zichzelf half van bewust maar enkele dingen wist hij dan ook weer niet. Nu ja, als zijn prijs te hoog is zal hij moeten zakken ofwel zelf bijhouden!