Dit! Dit is het werk van een beunhaas.
Ik wilde het je kwalijk nemen dat je zo’n kleine foto plaatst, maar de foto’s in de advertentie zijn ook gewoon vervelend klein.
Het doet me bijna denken aan het raspen van edelmetalen munten. Je koopt een matige massief gouden Omega, flink afpolijsten, het schaafsel en het achterdeksel gaat in je zakje, je knalt er een rvs deksel op, hangt er een ander uurwerkje in en verkoopt het door aan een sukkel. Dat doe je een paar keer en dan smelt je de inhoud van je zakje om. Cashen!
Dit is geen onwaarschijnlijk scenario, daarom zijn er ook geen foto’s van de binnenkant van het achterdeksel. Want daar staat dan het verkeerde referentienummer.
Ook de massief gouden? Volgens mij waren ze er in de jaren '40 al achter dat goud en harder metaal samenschroeven op termijn niet werkt.
Als er überhaupt massief gouden Genèves bestaan natuurlijk. Ik weet er maar heel weinig van.
Ik vraag me inderdaad af of die zijn gemaakt van dit model. Mede omdat het natuurlijk best wel een instapmodelletje was destijds.
En is er misschien een ander model met dezelfde vorm kast gemaakt? Als het een Franken zou zijn is het absoluut niet vanzelfsprekend dat de kast van een Genève komt toch?
Niet bijdehand bedoeld hoor, ik ben gewoon lekker aan het filosoferen. Ik denk er iets van, maar jij wéét er iets van.
Dat is met een ‘d’.
#Taalnazi
En zo vat ik het niet op hoor, vragen vanuit enthousiasme zijn altijd goed.
Maar of dat zo is vraag ik mij ten zeerste af. Deze kastvorm is volgens mij louter en alleen voor Genèves gebruikt.
Dank voor de correctie. Ik moest zelfs even langer kijken omdat ik dacht dat je het woord “bijdehand” bedoelde.
In dat geval moeten we hier dus te maken hebben met een messing horloge dat op de foto goud lijkt, of met een opnieuw verguld horloge lijkt mij. Het lijkt me dan opnieuw verguld want ik zie geen overgang tussen de buitenkant en het gedeelte waar het deksel aansluit, en dat gedeelte is volgens mij niet gepolijst.
Ikzelf vind helemaal gepolijst en herverguld eigenlijk best leuk. Alleen die kroon is wel écht, maar dan ook écht heel erg balen.
Het ziet er niet best uit allemaal …