Omega Genève, too good to be true ?

Beste horlogeliefhebbers,

Mijn oog viel op deze Omega.

Too good to be true ?

Vind zowel de wijzerplaat als het uurwerk er verdacht mooi uitzien voor 50 jaar.
Particuliere verkoper en geen foto van de kroon of achterkant van het horloge.

Zie ik spoken ?

Het uurwerk is zeer schoon, maar de kast is helemaal kapot gepolijst… De normaal gesproken scherpe lijnen zijn stomp en afgerond.

Edit: zo scherp hoort de kast te zijn:

4 likes

:point_up:

Zat daar ooit sunburst op? Ziet er niet uit

1 like

Wijzerplaat en wijzers lijken origineel. Vreemde kroon volgens mij.

1 like

De kroon is onderhand verteerd, er zit haast geen patroon meer op, een soort stompje. Deze Omega is echt behoorlijk verpest.

Edit: het uurwerk is een beetje “te” schoon, kan best vervangen zijn, hoewel de 601 wel bij dit referentienummer hoort.

1 like

Mee eens,
Laten gaan Jeroen! Zou ik adviseren.

2 likes

Mee eens ja, ver vandaan blijven. Dus @mr_brakke je ziet geen spoken, de spoken zijn helaas echt.

2 likes

Thks. Kast was me niet eens zo opgevallen maar als je even beter kijkt

5 likes

Van weg blijven. Inderdaad kapot gepolijst…

3 likes

Is ook gewoon zorgvuldig gepolijst. :wink: :face_with_hand_over_mouth:

Ik vind het horloge eigenlijk mooier zo. :see_no_evil:

:confounded:

Naast elkaar wordt het pas écht duidelijk hoezeer het horloge is gepolijst!

Veel plezier met je zoektocht; helft van het plezier! :smiley:

Als ie echt zo hard is gepolijst zou er toch geen spatje goud meer op die kast zitten of is het een massief gouden kast. :thinking:

1 like

Goldcap waarschijnlijk, dat is 80 micron.

Verrek, ik zie nu pas het stalen achterdeksel. Ik ging de hele tijd uit van massief goud. Dit kan drie dingen betekenen volgens mij:

  • Het is een ander model. Lijkt mij niet, want dan zou iedereen hier kennelijk maar zwetsen.
  • Het is opnieuw verguld na het polijsten.
  • Achterdeksel en kast horen niet bij elkaar.

Dat heb je volgens mij echt wel weggepolijst op deze manier, zeker op de hoeken.

1 like

Klopt, dat is wel zo inderdaad.

1 like

Mij lijkt dit het meest waarschijnlijke, aangezien het uurwerk er ook veel te “nieuw” uit ziet. Lijkt me nog een aanwijzing dat dit een frankenwatch is.

1 like

Dat is nogal wat. Volgens mij heb je het gouden schroefdraad met een RVS deksel binnen tien keer kapot gedraaid, of in één keer als je hem scheef duwt. Mooi om iemand daarmee op te zadelen.

Ik denk inderdaad niet dat dit goldcap is hoor.

afbeelding

Edit: toch wel, deze heeft dat ook

2 likes

Dat is geen polijsten meer, dat is mishandeling.

2 likes