Beste leden, ik sta op het punt om mijn hamilton pilot pioneer te ruilen voor een Omega Genève model hieronder via marktplaats. Ik heb niet genoeg kennis en ervaring om te weten of ik het goed doe. Kunnen jullie mij aub adviseren hierover? Ik wil graag meer erover weten maar de verkoper lijkt er zelf niet heel veel van te weten en geeft aan het pas ongeveer 3 maanden in bezit te hebben. Dingen die ik graag wil weten is bijvoorbeeld bouwjaar, caliber, is hij origineel, etc.
Jammer dat er geen foto’s van het uurwerk zijn. Hierop zijn evt vochtschades goed te zien, ook goed op de buitenrand van de dial kijken (voor mijn ogen zijn de foto’s te vaag).
Onder de streep geldt altijd: wat de gek of liefhebber er voor over heeft.
Maar ben het met de voorgaande reacties eens dat het horloge “weinig mee heeft” v.w.b. uiterlijk en staat; oogt sleets; veel krassen op de kast en glaasje; ik zie verder corrosie op de wijzers.
Ik vind het geen “draagbaar” horloge en daarmee weinig waarde; 100 euro zal ie heus wel opbrengen.
(ik zie biedingen van 260 op marktplaats; nogal veel in mijn ogen maar dat is mijn mening )
Genèves (handopwinders zowel als automaten) worden in overvloed aangeboden, ook op MP, en niet zelden in veel betere staat. Dus heb geduld en blijf grasduinen. Een Seamaster (De Ville) of Constellation is natuurlijk ook een prachtige optie. Laat in elk geval dit veel te dure afgedragen exemplaar met versleten lugs links liggen.
Welk model je wilt is verder afhankelijk van jouw eigen smaak en voorkeur (idem vwb staal/goud)
Koop iig een werkend horloge dat de tijd goed houdt en die tevens in voldoende mooie staat is om meteen om je pols te doen en te showen aan je vrienden en collega’s!
P.s. het is leuk als de originele gesp er ook bij zit; om te checken in de toekomst!
Allen bedankt voor jullie reacties! zo zie je maar weer hoe beperkt mijn kennis en inzicht is in vintage Omega horloges. Ik ben nu aan het kijken voor een seamaster automaat en heb er 1 gevonden die recent ook nog een service beurt heeft gehad. Ik vindt persoonlijk dat een vintage horloge goudkleurig moet zijn, weet niet waarom maar dat associeer ik met “vroegah”