Omega geneve

Hi liefhebbers,

Ik zal mij eerst eens voorstellen: ik ben Tim 23 jaar oud. Opticien van beroep. En opzoek naar mijn eerste mooie vintage horloge.

Nu zag ik via chrono 24 een mooie omega geneve. Nu is mijn vraag: is de prijs normala of is dit horloge overpriced?

Thanks alvast!

Mooie klok, ik ben geen Omega kenner, maar meestal zijn de klokjes op ch-24 Wat aan de hoge kant. Staat niets voor niets onder het kopje kopen, prijsvoorstel doen :thinking:. Maar ik weet zeker dat er hier op het HF kenners genoeg zijn op Omega gebied. Veel succes met je beslissing.

Ik weet niet hoe je budgettair zit maar voor een paar honderd € extra, kun je al een Constellation met C-case kopen. Dan heb je ook een chronometer. Voorbeeld uit eigen stal:

5 likes

Hoi Tim,

Om even specifiek op jouw vraag terug te komen; dit horloge is echt fors overpriced.
Verguld is ook vaak niet de meest populairste vorm, iets wat hier alles behalve in de prijs is terug te zien.

Dit is inderdaad een veel ‘betere’ optie :slight_smile:
Mooi exemplaar heb je trouwens :clap:

Thanks voor de reply’s ik heb en budget van ongeveer 700 euro. Ik zag dat de constellation daar wel ruim overheen gaat. Prachtig horloge trouwens! Iemand tips voor een mooie vintage rond deze prijs?

Ik zou gewoon even wachten en rustig het verkoop gedeelte hier in de gaten houden. Er wordt hier scherp (door de leden) gelet op redails, niet originele delen etc. Prijzen hier zijn ( meestal) reële , marktconforme prijzen en de kans dat er iets misgaat in de transactie is nihil.

Succes met zoeken!

Groet Erik

3 likes

Hoi Tim,

Een Omega is een goed begin om te starten met vintage horloges.
Het horloge is inderdaad aan de duren kant, ik heb bijvoorbeeld pas een Genève gekocht voor €150 op mp. Daar is wel wat werk aan, kost me ongeveer €100 bij een erkende Omega herstelpunt.
Een Genève is vaak goedkoper omdat dit model niet meer gemaakt word, dus beter een Constellation, Seamaster of DeVille kopen.
Deze houden beter hun waarde, maar voor €700 kun je zeker 2 Genève kopen.
Het is ook makkelijk te controleren of het een echte is, als je geen gereedschap hebt om hem open te maken. Er moet een zeer klein logo staan in het midden van het glas. Als je hem kunt open maken zou er een koper kleurig binnenwerk moeten inzitten. Genoeg voorbeelden op Chrono24.
Succes met je aankoop.

Eens met @Drees, hij is hoog geprijsd!

Verder vind ik de kastvorm al typisch vroeg jaren 70-tv model, die zijn minder gewild net als het Genève model zoals Drees schreef.

Ik zou geduld hebben in jouw geval maar dat is voor de meeste mannen nogal veel gevraagd :smiley:; wil je perse dit model dan zou je ook makkelijk jaren 70 horloges kunnen gaan zoeken van Omega?
Die zijn namelijk in het algemeen wat goedkoper dan de sixties varianten (maar ook wat minder verfijnd in mijn ogen)

Een jaren 70 vintage Quartz van Omega kost aanmerkelijk minder (€250-€350) en zou ook een mooie start in de vintage Omega scene kunnen zijn?

Kun je eens kijken hoe zon horloge bevalt en daarna flipperen en je verder verdiepen in alle Omega’s?

2 likes

Thanks voor de reacties Drees en Jaroen. Ik heb uiteindelijk via het forum een hele mooie Omega Constellation C-shape gekocht. Ik kan niet wachten tot hij binnen is en ik hem eindelijk kan graag dragen.

6 likes

Hij is onderweg Tim, ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben.

1 like

Gekkehuus heeft je vast iets moois voorgesteld, prima horlogeliefhebber!

2 likes

Gekkehuus, heeft zeker iets moois voorgesteld. Hij is binnen gekomen en ben er ontzettend blij mee.
Ik zal snel een foto posten

1 like