Ik heb een vraag! Ik heb hier een Omega Genève maar ik wou de tijd goed zetten maar toen trok ik zo de hele kroon eruit :S Nu probeerde ik hem voorzichtig hem weer erin te doen “Beginner” maar hij wilt niet meer vastklikken hij blijft loszitten.
Nu heb ik er niks meer aan gedaan, ik dacht vraag eerst advies aan jullie en anders breng ik hem toch naar de juwelier.
Verstandig om er verder niet aan te zitten!
Je doet er beter aan om ermee naar een horlogemaker te gaan. De meeste juweliers brengen het op hun beurt (tegen een meerprijs) ook bij een horlogemaker.
Mooie Genève trouwens!
Ik was dat ook niet van plan! Zomenteen wordt het alleen maar erger dan het als is
Oke is goed dan breng ik hem wel naar een horlogemaker, bedankt voor de info en ben erg blij met mijn Omega dus hoop dat ik hem snel weer kan dragen! :~
'k weet niet wat voor uurwerk er in dit horloge zit… de stift wordt op zijn plek gehouden door het nokje wat ook de wijzerzetstand inschakelt
dat is een klein hefboompje, met dus een klein nokje wat in de groef in de stift valt…
de bevestiging van dit nokje kan op 2 manieren… verend… of met een schroefje…
bij de verende variant, kun je ergens in het uurwerk op een palletje duwen om de stift te verwijderen.
in het geval van een schroefje, moet je dit schroefje iets lossen om de stift vrij te maken…
als jouw uurwerk een schroefje heeft… zou het kunnen dat die is losgeraakt… heeft ie een verende hefboom, dan kan het zijn dat ie een wat afgesleten nok heeft… of dat ie wat verbogen is…
in elk geval kan het geen echt moeilijke reparatie zijn…
't is een mooi horloge… en de plaats waar ie het meest tot zijn recht komt, is om de pols van een trotse bezitter…
Het is een cal. 601 uurwerk dat is als ik het goed heb verend en niet met een schroefje, maar ik lees net in een ander berichtje van Freddy dat de bus of tube vervangen moet worden dus ik breng hem naar een horlogemaker en hoop dat ik hem snel weer kan dragen
Bedankt voor uw reactie! Weet u ook hoeveel dat ongeveer gaat kosten bij een horlogemaker? Of weet u iemand van dit Forum die misschien dit kan verhelpen.
Ja, een losse tube is inderdaad geen goede zaak… ik heb’t zelfde aan de hand gehad met een Seiko, Tubes zijn meestal zo te bestellen… en anders is het ook geen rocket-science om er een te draaien… een echte horlogemaker draait daar zijn hand niet voor om… een handige hobbyist ook niet…
als de Tube los komt. zou dat ook een deel van de oorzaak kunnen zijn dat de stift eruit gekomen is… de Tube houdt de stift ook recht…als die tube dus los komt, kun je de stift alle kanten op bewegen… zo zou ie losgekomen kunnen zijn…
Cal.601… dan zou ik even moeten Googlen, maar als de horlogemaker em onder ogen heeft… dan ziet ie’t snel genoeg wat er loos is…