Omega gesp en band

Hallo beste forumleden,

Ik heb van het weekeinde een Omega Seamaster aangeschaft van rond 1955. Het is een erg fraai horloge wat in bijzonder goede staat verkeert. Het enige wat ontbreekt is de originele Omega gesp. Wie weet waar ik deze betaalbaar en betrouwbaar kan kopen/bestellen hier in Nederland?

De kast is chroom en de wijzer en cijfers zijn goudkleurig. Ik neem aan dat hier van origine een chrome gesp bij hoort?
Het bandje wat er aan zit is van Chronoswiss en deze is eigenlijk ook net iets te klein/krap voor mij. Is een origineel bandje van Omega betaalbaar/verstandig?

dank jullie wel voor het eventueel antwoord

Loek

Hier is een linkje van iemand die veel van dat spul aanbied, voor zover ik heb gehoort, alles origineel en correct in zijn zaken.

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=22813&highlight=parts

Ik vermoed dat er inderdaad een chromen gesp aan hoort te zitten. Deze zou ik proberen om origineel te krijgen. Wellicht via genoemde link

Een band hoeft niet perse origineel te zijn, kost vaak een godsvermogen. Alternatieven te over. Kijk even op de horloge.pagina.nl. Vaak kun je ook nog L(arge) of XL(arge) bestellen ivm een evt. krappe lengte.

Dag Lucien,

dank je wel voor tips.

Zag inderdaad wat een originele band ongeveer kost, niet echt leuk inderdaad.

gr
Loek