Omega, Graag informatie over model en dergelijke

Hallo, ik had graag informatie omtrend deze Omega, Dit is het horloge van mijn vader, hij was een zelfstandige juwelier - horlogemaker, en is in 1989 overleden, ik zelf heb 1961 als bouwjaar, en heb hem enkel gekend met dit horloge, zover ik nog weet zei hij dat het een gouden kast was met een double band, ik schat dat het een horloge is uit de periode 1955 - 1965, aangezien er verder niets op de wijzerplaat staat van model of nummer, en ook op de achterzijde niets te vinden is, hoop ik dat ik hier mbv de kenners toch enige info kan opdoen.
alvast hartelijk dank voor de moeite
Gr Wout.

Tja.Deze laat ik over aan de experts onder ons.:sunglasses:

toch bedankt voor de reactie, ik eet nog dat hij altijd zei, is een van de betere horloges,
ikzelf heb daar nooit interesse in gehad, maar had in de zaak een nieuw uurwerk met wijzerplaat van Tag-Heuer zien liggen die een klant besteld had, maar nooit heeft opgehaald, hij heeft me daar de juiste kast bij besteld, en deze heb ik nu nog altijd, welliswaar zonder de band, is in de loop van de tijd jammer genoeg kapot gegaan.

Lijkt wat op referentie ‘131.019 met breguet numerals’

1 like

ik heb er geen idee van, maar had graag geweten waar het zich hier om handeld, zodat ik ivm eventuele verkoop in de toekomst weet waar ik aan toe ben, ik zou niet weten waar ik daar voor terecht kan, dus probeer ik dat hier dan maar :smiley:

In de binnenkant van het achterdeksel staat een ref nr. en met dit nr. zou je kunnen kijken waar ze op de div. marktplaatsen voor zijn verkocht.
Overigens als erfstuk zou ik het zelf gaan dragen na een service beurtje…

1 like

Thijs, ongelofelijk, je hebt volgens mij helemaal gelijk, heb een foto gevonden met een RVS kast, wijzerplaat identiek, schijnt uit 1960 -1969 te zijn, hartelijk bedankt voor de info
Gr, Wout.

ja Frans, ik begrijp het helemaal, maar dit is niet iets wat ik zelf zou dragen, en liggen laten is ook zonde, ik ben meer iemand voor RVS, ik vind goud wel leuk om te hebben, maar dan per kilo achter in een of andere kast, hahaaaa, dan zal ik wel ergens de deksel laten verwijderen, zit nergens n uitsparing of dergelijke, mn vader had daar het nodige gereedschap voor, ik heb n flex, lijkt me niet verstandig, hahaaa

Oké succes!

Als het goed is hand opwinder
Leuk uurwerk die goed te service is
En trouwen echt een prachtige plaat zo zie ik ze niet vaak :ok_hand::ok_hand::ok_hand: