Omega heren en dames horloge

Hallo, kan er ons iemand meer vertellen over deze horloges. Mijn vrouw en ik hebben deze gekregen van mijn vrouw haar oma die inmiddels 91 jaar oud is. Het jaartal weet ze niet meer maar ze zijn minstens 35 jaar oud zegt ze want haar man is al 35 jaar dood. Het enige wat ze weet is dat ze in een juwelier te Heusden (Belgie) zijn gekocht en dat ze er heel veel geld voor hebben betaald. Nu lees ik hier op het forum dat als 18k op de achterkant staat dat het een fake is ?? Het gaat om een Omega seamaster en een omega geneve.

De Seamaster met secondewijzer en ontbrekende kroon is i.i.g. een veel voorkomende fake versie.

De Genève lijkt op het eerste gezicht wél goed. Daar zou ik i.i.g. het niet-Omega bandje van verwijderen en hem op leer zetten. Kun je van de Genève nog een foto van de achterkant tonen om wat meer zekerheid te krijgen?

Dat herenmodel is 100% fake, over dat damesmodel heb ik mijn twijfels. Foto’s van de achterkant en het uurwerk kunnen wellicht uitsluitsel bieden.

Zal het dan maar best niet zeggen tegen de oma of ze is er niet goed van.
Nog een paar foto’s van het dameshorloge:

Kun je de deksel van het horloge er af halen? Het uurwerk zal doorgaans uitsluitsel geven. Tevens staat bij Omega aan de binnenkant van de deksel veel info over het horloge.

Enig idee hoe ik dat best doe, zie zo op het eerste zicht niet hoe ik het kan openen zonder te beschadigen.
Ik ken totaal niks van horloges daar ik er zelf nooit één draag.

als het goed is zit er een klein randje tussen de deksel en de kast (bij de foto met de kroon kun je het goed zien). Kijk goed naar die rand en dan zie je een kleine inkeping op een gegeven moment. Zet hier een horlogemes tussen (en als je die niet hebt een bot aardappelschilmesje) en zet genoeg kracht zodat de kier opent. Niet teveel kracht, anders kun je uitschieten.

Is gelukt, gelukkig zonder te beschadigen. Op het eerste zicht is dit al heel anders dan het heren horloge dus denk ik wel echt ?? Zoja, kent er iemand de waarde van dit horloge.

Het nummer 511279 levert niets op in de Omega vintage database. Dat is een slecht teken.

Het uurwerk ziet er goed uit, maar de foto’s zijn te onscherp. Probeer eens een goede scherpe foto te maken. Veel licht, geen flits.

Dames Omega’s zijn niet echt gewild, een massief gouden wel iets meer, maar dat zal ook niet echt los lopen. Een gewone dames Omega is tussen de 100 en 200 waard. Bij een massief gouden heb je natuurlijk de component 18k goud.

Heb ook eens gekenen op de omega vintage database. Gekeken naar de uitleg en dan 5110297 en dit was het resultaat:
Genève
Ladies’ leather strap

Reference
BA 511.0297
International collection
1968
Movement
Type: Manual winding (mechanical)
Caliber number: 620
Superflat
Created in 1960
17 jewels
Case
18K solid yellow gold
Case back
Press-in
Dial
Metal, with metal hands
Crystal
Hesalite
Bracelet
Leather
Water resistance
No

Dat is hem inderdaad.

Er staat er nu 1 op Ebay. Die vraagt er 495 pond voor maar accepteerd ook biedingen. Die heeft echter een lederen band en jij hebt een 18karaat gouden band. Het is moeilijk te zeggen wat hij waard is. Het gaat er meer om wat hij waard is voor jou!

Wil je hem gaan verkopen of blijft hij in de familie? Ik denk dat die 400-450 op kan brengen als je de juiste koper treft.

Hey bedankt voor het opzoekwerk en de antwoorden. Wilde gewoon weten of ik het gewoon in de kast kon leggen of toch maar iets veiliger zou opbergen.

Het beste kun je hem dragen :wink: Of je vrouw.

Ik heb net dezelfde gehad, en verkocht op ebay… Ook 18 karaat en op een origineel omega bandje en sluiting van omega… 136 euro heb ik ervoor gekregen… Tja dames horloges zijn gewoon niet populair…